• کد خبر: ۷۴۱۴
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸ - : ۱۵:۵۸

اشاعه کرونا زیرِ گوشِ اتاقِ اصنافِ تهران

در حالی کرونا به کشتار مشغول است که زیر گوش اتاق اصناف تهران، ۱ فروشگاه حراج ۳۹ هزار تومانی برگزار و جماعتی را جمع می کند؛ در این میان نقش اتاق اصناف تهران به عنوان متولی اصناف مستقر در پایتخت، مشخص نیست.

 

تجمع شهروندان در حراج ۳۹ هزار تومانی

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک فروشگاه در پاساژ لیدوما در شهرک غرب، با تبلیغات گسترده در زمینه حراج اجناس به قیمت “۳۹ هزار تومان”، در بهبوهه کشتار کرونا جمعیت زیادی را به داخل و پشت درِ فروشگاه خود کشانده است.

البته خوشبختانه مسوولان ذی ربط به سرعت واکنش نشان داده و چند ساعت بعد، پلیس اماکن از پلمب فروشگاه مربوطه خبر داد. اما در این میان این پرسش مطرح است که نقش “اتاق اصناف تهران” به عنوان رابط و واسطه بین مردم و حاکمیت با صنوف و مغازه داران، چیست!؟

آیا غیر از این است که اتاق اصناف تهران تشکیل شده تا با برعهده گرفتن نمایندگیِ تمامِ صنوف در تهران، ضرورتها و مسائل روز را به سرعت به تمام صنوف منتقل و آنها را در جهت عمل به منافع عمومی، توجیه کند!؟

بنابراین در تخلف رخ داده در فروشگاه مربوطه در شهرک غرب، اتاق اصناف تهران باید توضیح دهد که چرا از بروز این تخلف پیشگیری نکرده است؟ مگر “حراج” نیاز به اخذ مجوز از نهادهای مربوطه ندارد؟ همچنین اتاق اصناف تهران اعلام کند چه برخوردی با هیات مدیره و مدیریت پاساژ لیدوما که با دادن اجازه حراج مربوطه، جان شهروندان را به بازی گرفته اند، کرده است!؟

نکته مهمتر این است که با توجه به نقش اصلی اصناف به خصوص اصناف توزیعی (کالاهای اساسی) و خدماتی در روند زندگیِ روزمره مردم، مناسب است که اتاق اصناف تهران به عنوان متولی مدیریت اصناف در پایتخت و کلانشهر ۱۰ میلیون نفری، اعلام کند که چه اقداماتی در راستای تجهیز و توجیه اصناف برای مبارزه با کرونا، نظارت بر آنها و به ویژه برخورد با اصناف متخلف، انجام داده است.

علاوه بر اینها با توجه به تعداد بالای مراکز خرید، پاساژها و اصطلاحا مال ها در تهران، اتاق اصناف تهران اعلام کند که چه اقداماتی برای توجیه اصناف شاغل در این مراکز اعم از برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی و صدور گواهینامه های مربوطه مبنی بر توجیهِ رعایت اصول بهداشتی مبارزه با کرونا، انجام داده است.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” آماده انتشار گزارش عملکرد اتاق اصناف تهران در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7414
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما