• کد خبر: ۹۴۱
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۳ - : ۹:۲۳

جدیدترین آمارهای کرونا در جهان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارشدنیای خبر،   تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۴۷۴ هزار و ۳۳۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۶۳ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۹۷۳ هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
از میان سه میلیون و ۷۷۶ هزار و ۷۴۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۷۱۸ هزار و ۸۵۴ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۸۸۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
هم‌چنین از پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۶۲۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا چهار میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۹۱ درصد از موارد بهبود یافته و ۴۷۴ هزار و ۳۳۹ نفر معادل ۹ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۱۵۳ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۶۱۰ قربانی
۲.  برزیل یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۴۸ مبتلا، ۵۱ هزار و ۴۰۷ قربانی
۳.  روسیه ۵۹۲ هزار و ۲۸۰ مبتلا، ۸۲۰۶ قربانی
۴. هند ۴۴۰ هزار و ۴۵۰ مبتلا، ۱۴ هزار و ۱۵ قربانی
۵. انگلیس ۳۰۵ هزار و ۲۸۹ مبتلا، ۴۲ هزار و ۶۴۷ قربانی
۶. اسپانیا ۲۹۳ هزار و ۵۸۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۲۴ قربانی
۷. پرو ۲۵۷ هزار و ۴۴۷ مبتلا، ۸۲۲۳ قربانی
۸. شیلی ۲۴۶ هزار و ۹۶۳ مبتلا، ۴۵۰۲ قربانی
۹. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۷۲۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۵۷ قربانی
۱۰. ایران ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ مبتلا، ۹۷۴۲ قربانی
پس از آن کشورهای آلمان با ۱۹۲ هزار و ۱۱۹ مبتلا، ترکیه با ۱۸۸ هزار و ۸۹۷ مبتلا، مکزیک با ۱۸۵ هزار و ۱۲۲ مبتلا، پاکستان با ۱۸۱ هزار و ۸۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۶۱ هزار و ۵ مبتلا،   فرانسه با ۱۶۰ هزار و ۷۵۰ مبتلا، بنگلادش با ۱۱۵ هزار و ۷۸۶ هزار مبتلا، کانادا با ۱۰۱ هزار و ۶۳۷ مبتلا و آفریقای جنوبی با ۱۰۱ هزار و ۵۹۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
سپس قطر با ۸۸ هزار و ۴۰۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۴۱۸ مبتلا، کلمبیا با ۷۱ هزار و ۱۸۳ مبتلا،  بلژیک با ۶۰ هزار و ۵۵۰ مبتلا، بلاروس با ۵۹ هزار و ۲۳ مبتلا، سوئد با ۵۸ هزار و ۹۳۲ مبتلا، مصر با ۵۶ هزار و ۸۰۹ مبتلا و اکوادور با ۵۰ هزار و ۶۴۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین کشورهای هلند، اندونزی، امارات متحده عربی، آرژانتین، سنگاپور، کویت، پرتغال، اوکراین، عراق، لهستان، سوئیس، عمان، فیلیپین، افغانستان، جمهوری دومینیکن، پاناما، بولیوی، ایرلند، رومانی، بحرین، سرزمین‌های اشغالی، نیجریه و ارمنستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=941
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما