• کد خبر: ۹۵۸۴
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰ - : ۱۳:۳۶

مجتمع تجاری کوروش؛ بستر شیوع کرونا!

در شرایطی که دستورالعمل‌های زیادی به اصناف و مجتمع‌های تجاری برای به حداقل رسیدن زمینه شیوع کرونا ابلاغ شده است؛ مجتمع تجاری کوروش با خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی خود، باعث نارضایتی مشتریان و مغازه‌داران و همچنین ایجاد بسترِ شیوع کرونا شده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، تازه مدت کوتاهی ست که تهران از وضعیت قرمزِ کرونا خارج شده و نیازمند دقت ویژه تمام ذی‌نفعان برای جلوگیری از طغیان مجدد این ویروس است.

در این شرایط گزارش‌های متعدد رسیده به این پایگاه خبری نشان می‌دهد که مسئولان مجتمع تجاری کوروش در بزرگراه ستاری تهران، در اقدامی که به نظر می‌رسد در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده است؛ در دو هفته اخیر در برخی موارد سیستم‌های گرمایشی برخی مکان‌ها در طبقات این مجتمع را در طول روز خاموش کرده‌اند، به گونه‌ای که ترددکنندگان در این مجتمع با سرمای هوای محیط مواجه بوده‌اند.

این موضوع با گلایه و انتقاد برخی مغازه‌داران و مراجعه‌کنندگان به این مجتمع همراه بوده است. یکی از مغازه‌داران در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: مدتی است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سیستم گرمایشی ما را روشن نمی‌کنند و هر چه هم پیگیری می‌کنیم فایده‌ای ندارد. این در حالی است که ماهانه ۳ میلیون تومان هزینه شارژ از ما دریافت می‌کنند.

یک شهروند مراجعه‌کننده به این مجتمع نیز به خبرنگار ما می‌گوید: در دو هفته اخیر این سومین بار است که من به این مجتمع آمده‌ام که با محیط سرد این پاساژ مواجه می‌شوم. آیا این‌ها فکر نمی‌کنند سرمای هوا زمینه‌سازِ تضعیف سیستم ایمنی بدن، ایجاد سرماخوردگی در افراد و در نتیجه شیوع بیش‌تر ویروس کروناست!؟

خبرنگار «اقتصاد سالم» بر اساس مشاهدات حضوری خود نیز این موضوع را تایید می‌کند که امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰ هوای داخل تمام طبقات مجتمع تجاری کوروش، سرد بوده است. همچنین در مراجعه چند روز پیش ما نیز هوای برخی طبقات سرد بوده است.

مجتمع تجاری کوروش در بزرگراه ستاری، از شلوغ ترین و پر ترددترین مجتمع های تجاری تهران است

این وضعیت در حالی است که گفته می‌شود مجتمع تجاری کوروش حدود ۵۰۰ واحد تجاری دارد که هر کدام به طور متوسط ماهانه ۵ میلیون تومان هزینه شارژ پرداخت می‌کنند. بنابراین ماهانه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شارژ دریافتی از واحدهای تجاری این مجتمع است که باید صرف امور اولیه‌ای همچون سیستم‌های گرمایش و سرمایش شود.

در این شرایط این پرسش بدیهی از هیات مدیره مجتمع کوروش مطرح است که چرا از روشن کردن سیستم‌های گرمایشی در برخی موارد در روزهای اخیر خودداری کرده‌اند!؟ آیا این موضوع باعث افزایش احتمال انتقالِ ویروس کرونا به کسانی که ساعت‌ها در هوای سرد در این مجتمع هستند، نمی‌شود!؟

آیا عزیزان در هیات مدیره مجتمع کوروش انتظار دارند امر بدیهی و اولیهِ «گرم کردنِ فضای مجتمع» در فضای زمستان؛ به صورت جداگانه! از سوی ستاد ملی کرونا به آن‌ها ابلاغ شود!؟

این موضوع و تضییع حقوق شهروندان در این مجتمع، از سوی اتاق اصناف، وزارت صمت و ستاد ملی کرونا پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9584
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما