• کد خبر: ۹۹۸
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۴ - : ۱۲:۵۴

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۴/۰۴

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۸۴۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

به گزارشدنیای خبر، همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۸۴۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۷۰ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.

 افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  البته دیروز قیمت دلار در بازار آزاد شاهد ثبت رکورد بالای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان هم بود ولی بعد ازظهر دیروز ریزش قیمت ها در بازار موجب بازگشت قیمت دلار به کانال ۱۹ هزار تومان هم شد.

از صبح امروز با مقاومت بازار، دلار در کانال ۲۰ هزار تومان قیمت خورده و فروخته می شود؛ برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون یورو ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار و ۶۲۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۵۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۴۹۵ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ثبات نسبت به روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۶۹۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱ هزار و ۵۹۵ تومان است.

 

همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز، عرضه ارز از سوی بازارساز نیز افزایش یافته است اما آنطور که آمار و ارقام نشان میدهد، استقبال چندانی از این عرضه ها نشده است؛ اطلاعات دریافتی  از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که طی روز گذشته معادل ۷۶ میلیون یورو در قالب انواع ارز اعم از دلار آمریکا، یورو، یوان چین، درهم امارات، روپیه هند و… در سامانه نیما عرضه شده است.

کسب اطلاع از مسئولان مربوطه بیانگر آن است که از این مبلغ معادل ۱۸ میلیون یورو به فروش رفته و تقاضایی برای معادل ۵۸ میلیون یورو باقیمانده وجود نداشته است.

ضمن اینکه روز قبل در بازار آزاد نیز شاهد افزایش عرضه از سوی بازارساز بودیم؛ البته کسب اطلاع  از مسئولان مربوطه حکایت از آن دارد که عرضه سنگین ارز توسط بازارساز خریداری نداشته است.

به‌گفته کارشناسان، تسریع در بازگشت ارزهای حاصل از صادرات و عادی شدن روال تجارت کشور ناشی از کاهش پیامدهای شیوع ویروس کرونا موجب کاهش هیجانات در بازار ارز و ایجاد ثبات در آن خواهد شد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=998
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما