• کد خبر: ۱۰۲۹
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۵ - : ۸:۰۲

اقدامات کشورها در پی افزایش کرونا

در حالی که کرونا در جهان یکه‌تازی کرده و هم‌چنان قربانی می‌گیرد، برخی از کشورها پس از مهار شیوع اولیه این ویروس با افزایش مجدد مبتلایان مواجه شده و ترس از موج دوم این بیماری در آن‌ها احساس می‌شود.

به گزارشدنیای خبر،   از شیوع پراکنده کرونا در چین گرفته تا ۱۵۰۰ نفری که تنها در یک مکان در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند، نگرانی‌ها را بابت موج دوم کرونا تشدید کرده است.
برخی از کشورها مانند چین و کره جنوبی که مهار موفقیت‌آمیز بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرده بودند اکنون وقوع موج دوم این بیماری را تایید کرده‌اند.
در ادامه اقدامات مقامات کشورهای مختلفی که با افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا مواجه شده‌اند به نقل از اسکای نیوز آورده شده است:

چین
چین که مرکز اولیه شیوع کروناویروس در جهان بود، زودتر از دیگر کشورها موفق به کنترل این بیماری شد اما شیوع پراکنده کرونا در برخی از نقاط این کشور هم‌چنان ادامه دارد. این شیوع‌ پراکنده مقامات چین را بر آن داشته تا بعضی از شهرها را به طور کامل قرنطینه کنند.
با این حال مقامات پکن در شیوع اخیر کرونا رفتاری متفاوت‌تر از دیگر شهرهای چین داشتند. مدارس در پایتخت چین تعطیل شدند و سفر به خارج از شهر محدود شده است اما هنوز ممنوع نیست.
ظرفیت تست‌های کرونا در مدت زمان کوتاهی دو برابر شده و طی دو هفته بیش از دو میلیون نفر آزمایش شدند. این کار با یک عملیات پیگیری و ردیابی تماس که از داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه توسط شبکه‌ها استفاده می‌شد، همراه شده است.
این کشور هم‌چنین از نیروهای داوطلب استفاده کرده است تا با صدها هزار نفر برای دادن تست کرونا تماس بگیرند.

آلمان
مقامات در آلمان که موفق به کنترل شیوع کرونا شده بود، هشدار دادند که در صورت شیوع مجدد این ویروس محدودیت‌های لغو شده، دوباره باز خواهند گشت.
شهر “گوترسلو” اولین منطقه‌ای در این کشور است که پس از مثبت شدن تست کرونای ۱۵۰۰ نفر در یک کارخانه محصولات  گوشتی اعلام شیوع مجدد کرونا کرده است.
مقامات این شهر به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا به مناطق و شهرهای اطراف، مجبور به قرنطینه جمعیتی حدود ۳۶۰ هزار نفره این منطقه شده‌اند.
کافه‌ها، باشگاه‌ها و استخرها نیز در آلمان تا پایان ماه تعطیل خواهد بود.
در روزهای اخیر «عدد آر» در آلمان به طرز چشمگیری افزایش یافت اما مقامات بهداشت این کشور تأکید دارند از آنجا که تعداد موارد ابتلا به کرونا در آلمان نسبتاً کم بود، شیوع محلی مانند شیوع در این کارخانه گوشت می‌تواند این عدد را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
در همه‌گیرشناسی عدد سرایت پایه، نرخ شیوع یا عدد آر شاخصی است برای اندازه‌گیری توان شیوع یک عامل بیماری‌زا و متوسط تعداد افرادی است که هر فرد آلوده می‌تواند عامل عفونی را به آن‌ها سرایت دهد.
وضعیت شیوع در منطقه “گوترسلو” با دقت تحت کنترل مقامات قرار گرفته است.

استرالیا
ایالت ویکتوریای استرالیا که دومین ایالت پرجمعیت این کشور است، با افزایش دو رقمی در موارد ابتلای جدید ثبت شده مواجه شده و تقریباً ۹۰ درصد از ۱۲۶ مورد جدید که در طول یک هفته در سراسر کشور یافت شده مربوط به همین ایالت است.
به مردم ملبورن، مرکز این ایالت نیز توصیه شده تا از سفرهای خارج از ایالتی خودداری کنند. هر چند به گفته مقامات محلی این تنها یک توصیه جدی بوده و الزامی در این ارتباط وجود ندارد.
مقامات گفته‌اند افزایش دوباره موارد ابتلا به دو دلیل بوده است؛ اول آن که بسیاری از افراد با علائم خفیف در گردهمایی‌های خانوادگی حضور یافته و باعث انتفال بیماری به دیگران شده‌اند و دوم آن که افراد مشکوک به کرونا که در انتظار نتیجه تست بوده‌اند، خود را قرنطینه نکرده‌اند.

تایلند
در اواسط ماه مارس، پس از مشخص شدن دو خوشه از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بانکوک، کافه‌ها، مدارس، سینماها و اماکن ورزشی تعطیل شدند.
طی چند روز مراکز خرید پر زرق و برق پایتخت تایلند نیز درهای خود را بستند.
دولت تایلند چنان مصمم بود که گسترش کرونا را در پایتخت خود متوقف کند که حتی در “سونگ‌کران”، مهم‌ترین تعطیلات سال نیز محدودیت سفر را اجرایی کرد.
قرار بود قرنطینه نیم‌بندی که در این شهر اعمال شده بود، ۱۴ روزه باشد اما اکنون محدودیت‌های بیشتری نیز در این مورد اعمال شده است.
تایلند از ابتدای ماه مه روند کاهش محدودیت‌های خود را به صورت تدریجی آغاز کرد. اکنون تقریباً از زمانی که این کشور یک مورد محلی ابتلا به کووید-۱۹ را اعلام کرد، یک ماه می‌گذرد.

کره جنوبی
کره جنوبی از کشورهایی است که در مقابله با کرونا موفق عمل کرده است اما اکنون انتظار دارد که این همه‌گیری برای ماه‌ها ادامه یابد. با این وجود از ماه مه، موارد جدید ابتلای خوشه‌ای به کرونا در این کشور افزایش یافته است که از این میان می‌توان به شیوع کرونا در باشگاه‌های سئول، پایتخت کره جنوبی اشاره کرد.
اوایل روز دوشنبه، مقامات شهر دائجون واقع در جنوب پایتخت کره، اعلام کردند که پس از کشف تعدادی از خوشه‌های کوچک ابتلا به کروناویروس، تجمع در فضاهای عمومی مانند موزه‌ها و کتابخانه‌ها ممنوع است.
شهردار سئول نیز هشدار داد که در صورت افزایش موارد ابتلا به طور متوسط به ۳۰ مورد طی سه روز آینده و اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها تا بیش از ۷۰ درصد ممکن است محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی به پایتخت بازگردد.
کره جنوبی موفق شده است از اعمال قرنطینه در این کشور خودداری کرده و در عوض در کنار استراتژی اقدامات مقابله‌ای، ردیابی موارد ابتلا و تست‌گیری برای مقابله با کروناویروس، به رعایت داوطلبانه فاصله‌گذاری اجتماعی تکیه کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1029
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما