• کد خبر: ۱۰۳۳
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۵ - : ۸:۱۵

خط فقر در تهران ۴.۵ میلیون تومان است

استاندار تهران گفت: در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان و میانگین کشوری ۲ میلیون و ۱۰۰ تومان است.

به گزارشدنیای خبر، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران در نشست فرمانداران و مشاورین امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در این حوزه توسط فرمانداران و مشاورین امور بانوان فرمانداری‌ها، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این حوزه با جدیت توسط مشاورین امور بانون در حرکتی رو به جلو قرار گرفته است.

محسنی بندپی با اشاره به شرایط خاص استان تهران ادامه داد: خط فقر ملی را نباید نگاه کنیم بلکه باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان و میانگین کشوری ۲ میلیون و ۱۰۰ تومان می‌باشد.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: همه این زنان نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند؛ و از این تعداد ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ زن سرپرست خانوار در سه دهک پایین معادل ۳۳ درصد در استان تهران هستند بر این اساس وظایف مضاعفی را در استان بر عهده داریم.

محسنی بندپی سپس گفت: در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در استان تهران اختصاص داده شد منتها این رقم در سال ۹۸ به هفت میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شده و حکایت از نگاه غیرعادلانه به این استان دارد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1033
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما