• کد خبر: ۴۲۸
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۰ - : ۱۳:۴۴

افت ۷۹۴ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با افت بیش از ۷۰۰ واحدی در پایان معاملات به یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

به گزارشدنیای خبر، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که برخی از شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با افت مواجه شدند.

افت شاخص ها
بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۷۹۴) واحد ریزش معادل (۲.۷۳) درصد به ۹۵۹ هزار ۸۳۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی»  با (۲۱۰) واحد افت معادل (۲.۷۳) درصد به ۲۹۶ هزار ۷۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴۴۰ واحد رشد معادل ۰.۶۸ درصد به ۳۵۹ هزار و ۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۶۱۳ واحد رشد معادل ۰.۶۸ درصد به ۲۳۷ هزار و ۴۰۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۶۴ واحد رشد معادل ۰.۰۳ درصد به یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۶۵ واحد رشد معادل ۰.۲۵ درصد به ۸۳۲ هزار ۴۳۶ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲۵۹۳) واحد ریزش معادل (۰.۵۷) درصد به ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۸ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار
از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد «فملی با ۲۱۵۹ واحد، فارس با (۱۷۴۹) واحد، وامید با ۱۱۲۰ واحد، پارسان با ۱۰۸۸ واحد، کگل با (۱۰۷۹) واحد، اخابر با (۱۰۶۷) واحد و وبلمت با (۱۰۰۳) واحد»، بیشترین تاثیر را در روند حرکتی شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع
این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۸۷۳ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۳۹ هزار و ۳۴۳ واحد، انتشار و چاپ با ۱۱۱۷۹۳ واحد افزایش معادل ۴.۳۶ درصد به ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۵۲ واحد، سیمان با ۳۶۹ واحد افزایش معادل ۳.۷۴ درصد به ۱۰ هزار و ۲۳۶  واحد، ماشین آلات با ۹۷۶۸ واحد افزایش معادل ۳.۴۴ درصد به ۲۹۳ هزار و ۴۳۰ واحد، رادیویی با (۲۸۱) واحد کاهش، معادل (۳.۲۷) درصد به ۸ هزار و ۳۳۲ واحد، اطلاعات و ارتباطات (۳۸) واحد افت معادل (۳.۷۶) درصد به ۹۷۴ واحد، حمل و نقل با (۱۷۶۶) واحد کاهش معادل (۴.۵۰) درصد به ۳۷ هزار و ۴۹۸ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها
در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «خشرق، سیلام، امید، چکاوه، وملی، دیران و شنفت»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قصفها، فاذر، فسازان، حکشتی، غمهرا، وصنعت و قرن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.
به این ترتیب، در پایان چهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، یک میلیون و ۴۲۶ نوبت معاملاتی، ۹ هزار و  ۶۶۰ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=428
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما