• کد خبر: ۵۴۹
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۴ - : ۸:۰۶

بازگشت کرونا به چین با ۱۱ مورد جدید

مقام های بهداشتی جمهوری خلق چین امروز از شناسایی ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در چین خبر دادند.

به گزارشدنیای خبر،  کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تمام ۶ مورد داخلی، در پکن پایتخت چین شاسایی شده اند که زنگ خطری برای احتمال شیوع مجدد کرونا در این شهر بزرگ است.
مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند ۷ مورد «ناقل خاموش» در روز گذشته در چین شناسایی کرده اند.
روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ۳ مبتلا به کرونا در پکن شناسایی شده بودند،  گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین حاکی است اگرچه دو نفری که روز جمعه به کرونا مبتلا شده بودند از دو منطقه مختلف شهر پکن هستند اما هر دو در یک مرکز فراوری محصولات غذایی در پایتخت کار می کنند و همکار یکدیگر هستند.
گزارش ها حاکی است دو مرکز محصولات غذایی دریایی و گوشتی به نام های «شین فادی و جینگ شان» در شهر پکن دیروز برای ضد عفونی کامل و نمونه برداری تعطیل شدند.
شهر پکن تدابیر بسیار سرسختانه ای را برای پیشگیری از شیوع کرونا در ماه های گذشته اتخاذ کرده بود و همین باعث شد تا بیماری در سطح پایتخت کنترل شود اما ثبت ۹ مورد در سه روز گذشته باعث ایجاد نگرانی های مجدد در این شهر شده است.
شمار کل مبتلایان به کرونا در چین تا کنون به ۸۳ هزار و ۷۵ تن، شمار متوفیان چهار هزار و ۶۳۴ تن و بهبود یافتگان هم به ۷۸ هزار و ۳۶۷ تن رسیده است.
در شهر پکن تا کنون ۵۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند که ۱۷۴ نفر آنها مسافران ورودی هستند، در پایتخت چین تا کنون ۹ نفر براثر بیماری جانشان را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=549
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما