• کد خبر: ۵۵۵
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۴ - : ۹:۱۱

معاملات در بورس چگونه انجام می‌شود؟

کارگزاران در بورس اوراق بهادار معاملات را انجام می‌دهند و نقش نماینده خریدار و یا فروشنده را ایفا می کنند.

به گزارشدنیای خبر، به طور کلی کارگزاران در بورس اوراق بهادار معاملات را انجام می‌دهند و در معاملات نقش نماینده خریدار و یا فروشنده را بر عهده دارند.

سرمایه‌گذار می‌تواند برای معاملات اوراق بهادار کارگزار خود را با توجه به معیار‌هایی از قبیل انجام به موقع سفارش، دادوستد سهام با مناسب‌ترین قیمت و نحوه ارائه خدمات جانبی انتخاب نماید و تمام کارگزاران موظف اند وظایف خود را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند.

پس از آنکه کارگزار سفارش خرید یا فروش را دریافت کرد، سفارش‌ها با حفظ نوبت وارد سامانه معاملات می‌شود و درخواست‌ها در صف اولویت بندی می‌گردد؛ به طوریکه در صف تقاضای خرید سهام، اولویت با سفارش‌هایی است که قیمت پیشنهادی پایین تری دارند.

در صورتی که قیمت‌های پیشنهادی خرید (فروش) در دو یا چند سفارش یکسان باشند صف تقاضا (عرضه) براساس زمان ورود سفارش خرید (فروش) به سامانه معاملات اولویت‌بندی می‌شود و سفارشی که زودتر از دیگر سفارش‌ها وارد سامانه معاملات شده باشد از اولویت برخوردار است.

در صورتی که قیمت پیشنهادی خرید و فروش برابر شوند، معامله به‌طور خودکار توسط سیستم رایانه‌ای انجام می‌شود و سفارش‌ها از صف عرضه و تقاضا حذف می‌شوند.

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=555
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما