• کد خبر: ۷۷۹
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - : ۷:۵۰

افزایش وام های دانشجویی در سال جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی در ترم تحصیلی جدید با طرحی تازه خبر داد.

به گزارشدنیای خبر، ناصر مطیعی   درباره افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی گفت: وام شهریه و وام ضروری در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد، ولی سایر وام‌های دانشجویی در سال ۹۸ افزایش پیدا نکرد.
او در ادامه گفت:  دو وام شهریه و وام ضروری بیشتر مورد مطالبه دانشجویان است و مشکلات دانشجویان با این وام‌ها بیشتر حل می‌شود. ما به دنبال تجمیع وام‌های دانشجویی هستیم. وام‌های صندوق رفاه هم اکنون از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و حدود ۲۰ تا ۲۱ نوع وام دانشجویی داریم.
مطیعی گفت: خیلی از وام‌ها بسیار خرد و ریز هستند و گاهی به دلایل متعددی ممکن است مورد نظر دانشجویان نباشند. علاوه بر این هر کدام از این وام‌ها دستور العمل و ضوابط مشخصی دارد که کار را برای کارشناسان دانشگاه، دانشجویان و برای کارمندان صندوق سخت تر می کند و پیچیدگی ضوابط و مقررات را به وجود می آورد.
او همچین تاکید کرد: در طرح بازنگری وام‌های دانشجویان با توجه به بازخورد‌هایی که از دانشجویان دریافت کرده ایم تنوع وام ها را از ۲۱  به ۵ تا ۶ نوع وام با عنوان جدید تبدیل خواهیم کرد که نیاز‌های وام‌های قبل را پوشش می‌دهد و تعداد آن‌ها کم است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:  این تجمیع باعث می‌شود منبع محدود ما که بین ۲۰ تا ۲۱ نوع وام تقسیم می‌شود به ۵ تا ۶ نوع وام اختصاص پیدا کند و در نتیجه سرانه هر یک از وام‌ها به نسبت وام‌های قبلی از افزایش محسوس بهتری برخوردار خواهند شد. با استفاده از این طرح مبالغ وام‌های دانشجویی در ترم بعد افزایش محسوسی پیدا می‌کند.
او ادامه داد:  اجرای طرح تجمیع وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی آینده در دستور کار است و اگر تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم آن را تصویب کنیم، مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش پیدا خواهد کرد.
مطیعی در ادامه بیان کرد: با این طرح حلقه‌های زاید مقررات را برمیداریم تا دانشجویان بتوانند با سهولت بیشتری وام را دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=779
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما