• کد خبر: ۷۹۳
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - : ۱۲:۲۶

چرا مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند؟

روانپزشک گفت: در زمینه مقابله با کرونا شاهد تناقض رفتار هستیم وقتی مسوولان نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند این طرز فکر در ذهن مردم شکل می‌گیرد که شاید این بیماری جدی نیست.

به گزارشدنیای خبر، سعید صدر روانپزشک  درباره علل روانی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از افراد جامعه اظهار داشت: برای نهادینه شدن رفتار باید آموزش کلامی ارائه شود و این رفتار توسط آموزش دهندگان مورد توجه قرار گیرد، به طور مثال وقتی اعلام شد کمربند ایمنی باید ببندید ابتدا پلیس به انجام این کار کرد، لذا در خانواده‌ها نیز نباید برای نهادینه شدن رفتار تناقض وجود داشته باشد، به طور مثال نباید پدر و مادر اقدامی را از فرزند بخواهند و خودشان مخالف آن رفتار کنند.
وی گفت: در زمینه مقابله با کرونا نیز متاسفانه ما شاهد تناقض رفتار هستیم، به طور مثال نمایندگان مجلس و سایر مسوولان بدون ماسک اقدام به انداختن عکس یادگاری می‌کنند، با این اقدامات این طرز فکر در ذهن مردم شکل می‌گیرد که شاید این بیماری جدی نیست.
این روانپزشک ادامه داد: الگوی رفتاری بسیار مهم است، افراد جامعه از اولیای امور الگو می‌گیرند، متاسفانه الگوی رفتاری مسوولان ما ایراد دارد و از سوی دیگر ضابط قضایی در زمینه پیگیری به ظیفه خود به درستی عمل نمی‌کند، به طور مثال من شاهد بودم که ضابط بهداشتی که مسوول نظارت بر پروتکل‌ها است خودش ماسکش روی چانه‌اش بوده است.
صدر افزود: باید به این موضوع توجه داشت که صرفا با توصیه نمی‌شود قانون را اجرا کرد باید برای رعایت نکردن اصول بهداشتی در مترو جریمه در نظر گرفته شود، علم روان‌شناسی می‌گوید که در حوزه اجرای قانون صرفا توصیه کردن پاسخ نمی‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=793
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما