• کد خبر: ۱۱۶۹
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۹ - : ۸:۲۶

افزایش نگران کننده کرونا در تهران

– فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با تاکید بر اینکه آمار کرونا در این استان به شکل نگران‌کننده در حال تغییر است، گفت: برای اولین‌بار تعداد بیماران بستری از ترخیصی‌ها پیشی گرفت.

به گزارشدنیای خبر،   دکتر «علیرضا زالی»  درباره آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید که در بخش‌های عادی بستری شدند به ۳۹۹ نفر رسید که در طول سه هفته اخیر به ‌صورت استثنایی افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در طول سه هفته اخیر بالاترین میزان بستری جدید در بخش‌های مراقبت ویژه را داشتیم که این عدد بالغ بر ۱۲۲ نفر است.
فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران تاکید کرد: هم در میزان ابتلا در بخش‌های عادی جدید و هم در بخش‌های مراقبت ویژه با رشد قابل توجه نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم.
وی در ادامه تعداد کسانی که طی ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند را ۴۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۸.۶ درصد از کسانی که به بخش‌های سرپایی مراجعه کردند، به بستری بیمارستانی نیاز داشتند.
به گفته وی طی روزهای اخیر مجدداً الگوی قالب مراجعان به بیمارستان‌ها تنفسی، شامل تب، سرفه و تنگی نفس است و طبیعتاً نسبت به علائم گوارشی که از حدت کمتری برخوردار بود، بیشتر می‌تواند به اقامت طولانی در بیمارستان منجر شود.

مداخله جدی در مدیریت ورودی بیمارستان‌ها
دکتر زالی درباره آمادگی بیمارستان‌های تهران نیز گفت: آمادگی کامل از لحاظ تخت، تجهیزات بیمارستانی و نیروی انسانی وجود دارد اما از آنجا که تیم‌های بهداشتی و درمانی پس از چهار ماه خدمت طبیعتاً دچار حالت فرسایشی خواهند شد، بر روی بحث مدیریت ورودی بیمارستان‌ها مداخله جدی انجام خواهیم داد.

امکان مداخله جدی ستاد کرونا در تهران 
فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران در ادامه تاکید کرد: طبیعتاً اگر این الگو تغییر کند با رایزنی که با اعضای شورای فرماندهی ستاد تهران و استاندار تهران انجام می‌دهیم، ممکن است متناسب با تغییر آماری، مداخلات متفاوتی را با هماهنگی ستاد ملی در تهران رقم بزنیم.

به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1169
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما