• کد خبر: ۱۸۲۱
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۳ - : ۱۵:۰۶

کاهش دما و تشدید بارش‌ها در شمال

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه کاهش نسبی دما،‌ تشدید بارندگی‌ها و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.

به گزارشدنیای خبر، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: در ۵ روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، سواحل شمالی و استان‌های واقع در شمال غرب در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب طی ۵ روز آینده در ارتفاعات کرمان برخی نقاط هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود:‌ در بخش‌هایی از استان کردستان، استان همدان و استان مرکزی نیز در سه روز آینده رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت و این شرایط روز چهارشنبه ۲۵ تیر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات استان‌های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و فارس حاکم است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه کاهش نسبی دما،‌ تشدید بارندگی‌ها و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا و همچنین روز چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

وی گفت: از اواخر وقت فردا تا چهارشنبه شب، افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر‌ درخلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی پیش‌بینی می‌شود که احتمال غرق شدن شناگران، پاره‌شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد؛ توصیه می‌شود همه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند و در این مدت شرایط برای شنا مناسب نیست.

اصغری اضافه کرد: از چهارشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد ۱۷ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۹ درصد است.

اصغری افزود: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=1821
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما