• کد خبر: ۲۱۹۵
  • ۱۳۹۹-۰۴-۳۱ - : ۱۵:۱۰

ترمز بورس کشیده شد

شاخص کل بورس در ساعات ابتدای معاملات امروز(سه شنبه) مانند روز گذشته که بیش از ۵۹ هزار واحد صعود کرده بود صعودی بود و به محدوده یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد هم رسید اما در ساعات پایانی معاملات با کاهش مواجه شد و در نهایت بیش از ۹ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد سالم؛معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۹۷۸۵ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۹۱۵ هزار واحد را ثبت کرد و شاخص کل نیز با معیار هم وزن نیز ۴۸۵۴ واحد کاهش یافت و به رقم ۵۰۷ هزار و ۴۹۸ واحد رسید.
معامله گران امروز دو میلیون معامله به ارزش ۱۹۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد رثیال انجام دادند و پالایش نفت تهران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان گسترش نفت و کاز پارسیان سین. نفت و گاز و پتروشیمی، تامین معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
همچنین فولاد مبارکه اصفهان، گلوکزان، سرمایه گذاری غدیر، گروه پتروشیمی سین. ایرانیان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نمادهای پر ببینده بورس بودند.
در عین حال شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۸ واحد  کاهش رقم ۱۹ هزار و ۵۳۴ واحد را ثبت کرد و معامله گران این بازار ۸۳۳ هزار معامله به ارزش ۱۳۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال انجام دادند.
سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، تولید نیروی برق دماوند، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و نمادهای پر بیننده این بازار نیز سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزاور، تولید نیروی برق دماوند و هتل پارسیان کوثر اصفهان تشکیل بودند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2195
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما