• کد خبر: ۲۲۶۹
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۳ - : ۹:۴۳

فردا؛ آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی از آغاز تحویل اولین سری از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛  محمد اسلامی، در جریان بازدید از سایت ۷۰ هزار هکتاری طرح اقدام ملی مسکن گلشهر زنجان در جمع خبرنگاران گفت: طرح اقدام ملی با اراده ملی مردم و استقبالی که مردم از آن انجام داده اند در سراسر کشور در حال اجرا است و نظیر همین طرح که در گلشهر زنجان در حال انجام است زمین‌های خوب و مرغوب در شهرهای مختلف کشور به این طرح اختصاص داده شده و پروژه‌ها در حال اجرا است.
او افزود: اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح اقدام ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد و به‌تدریج تا اجرای این برنامه که دو ساله است، مردم منازل خود را تحویل خواهند‌ گرفت.
اسلامی موضوع حائز اهمیت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را شناسایی دقیق و ثبت‌نام از متقاضیان دانست و عنوان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان به دو شکل پیامکی و سامانه‌‌ای انجام گرفته است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق پیامک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ با توجه به اینکه ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی به دلیل شرایط کرونا باید مدارک خود را از طریق سامانه تکمیل می‌کردند، تاکنون، افزون بر ۹۳۶ هزار نفر به سامانه ورود کرده‌اند و حدود ۳۴۰ هزار نفر، متقاضیان پالایش‌‌شده از اواخر ماه آینده به‌تدریج به پروژه‌ها وارد خواهند شد.
او از سه دسته‌بندی برای تحویل واحد به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد:  نوع اول به منازلی است که آماده شده و به متقاضیان تحویل می‌شود. در نوع دوم، افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و با سازنده قرارداد می‌بندند و در نوع سوم که در شهرهای کوچک تعریف شده است، زمین در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آنان با نظارتی که انجام خواهد شد، واحد مسکونی را می‌سازند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از روز شنبه هفته آینده به مستاجران خبر داد و گفت: این تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهادهای حمایتی در کنار تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار و یا با کارمزد ۱۳ درصد پرداخت می‌شود. نکته مهم در این خصوص این است که اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2269
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما