• کد خبر: ۲۴۸۸
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۸ - : ۱۲:۲۷

بیش از ۷۰۰۰ شغلی اولی جذب کار شدند

بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۵۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۷۰۰۰ نفر از شغل اولی ها قرارداد کار بسته و جذب شده اند.

به گزارش اقتصاد سالم؛ “طرح یارانه دستمزد” یکی از برنامه‌ها و سیاستهای مهم و اثرگذار دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است که با هدف ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌های پر بیکار در دستور کار قرار گرفته است.

دولت درصدد است با اجرای این طرح در مناطق محروم و کم برخوردار، نرخ بالای بیکاری را کاهش و فرصتهای شغلی را در اختیار جوانان جویای کار و شغل اولی و فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار دهد.

مطابق آخرین آمار از اجرای طرح یارانه دستمزد، تاکنون ۷۱۶۶ نفر از جذب شدگان شغل اولی، ۸۵۴۹ نفر داوطلب و۱۵۴۴ کارفرما در این طرح ثبت نام کرده اند.

آمارها نشان می دهد که استان لرستان، بیشترین تعداد جذب شدگان شغل اولی و داوطلبان ثبت نام شده و استان کرمانشاه بیشترین تعداد کارفرمای ثبت نام شده را به خود اختصاص داده است.

طرح یارانه دستمزد” در حال حاضر در استانهای ایلام، لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به اجرا در آمده است.

جامعه هدف این طرح بخشی از جوانان هستند که در کم مزیت‌ترین شرایط قرار گرفته و از فرصتهای شغلی مناسب برخوردار نبوده‌اند. بر همین اساس اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد با فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

کارشناسان از طرح یارانه دستمزد به عنوان روزنه ای برای گشوده شدن فضای اشتغال کشور یاد کرده و کاهش هزینه بکارگیری نیروی کار، افزایش فرصتهای شغلی برای دانش آموختگان، تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری را از جمله اثرات و پیامدهای مثبت اجرای طرح می دانند.

یارانه دستمزد، وجهی است که دولت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما می پردازد و به موجب آن به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2488
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما