• کد خبر: ۲۴۸۳
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۸ - : ۸:۴۰

رشد ۴۳۲ درصدی ارزش بازار سهام

طبق اعلام بانک مرکزی از وضعیت بورس در بهار سالجاری، در این مدت ۴۸۸.۷ میلیارد سهم معامله شده که ۹۱.۸ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است. همچنین، ارزش بازار سهام در سه ماهه ابتدایی امسال معادل ۴۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان بوده که رشد ۴۳۲.۸ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصاد سالم؛ شاخص کل بورس در سه ماهه اول امسال معادل ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد بوده که در مقایسه با بهار سال قبل به میزان ۴۴۱ درصد رشد کرده و شاخص بازار اولیه بورس نیز در این مدت ۹۵۷ هزار و ۱۰ واحد شده که معادل ۴۴۸.۴ درصد رشد نسبت به بهار پارسال داشته است.
همچنین، شاخص بازار ثانویه بورس نیز در بهار امسال معادل دو میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۱۷ واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۴۳۳ درصد رشد یافته است.

وضعیت ارزش معاملات سهام در بهار امسال 
طبق آنچه که بانک مرکزی از وضعیت بورس در بهار امسال منتشر کرده، کل ارزش معاملات در سه ماهه اول سالجاری به میزان ۵ هزار و ۴۹ میلیارد تومان رسیده که با رشد ۶۴۷.۸ درصدی مواجه شده و سهم بازار اولیه از این میزان معادل ۲ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان و سهم بازار ثانویه نیز به میزان ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بوده است.
بنابراین، سهم ارزش معاملات سهام در بازارهای اولیه و ثانویه در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل به ترتیب ۵۴۴ و ۸۰۷ درصد رشد داشته و بازار اولویه دارای بیشترین سهم از کل ارزش معاملات سهام بوده است.

میزان سهام معامله در ۳ ماهه اول بورس امسال 
علاوه براین، در بازار سرمایه در بهار امسال معادل ۴۸۸.۷ میلیارد سهم معامله شده که در مقایسه با بهار پارسال ۹۱.۸ درصد رشد داشته که سهم بازار اولیه و ثانویه بورس از این میزان سهم معامله شده در این مدت به ترتیب ۲۹۸.۶ و ۱۹۰.۱ میلیارد بوده است که نسبت به بهار پارسال به ترتیب تعداد سهام معامله شده در این بازارها ۶۴.۲ و ۱۶۰.۴ درصد رشد داشته‌اند.
همچنین، ارزش بازار سهام در سه ماهه اول امسال معادل ۴۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان بوده که در مقایسه مدت مشابه سال قبل ۴۳۲.۸ درصد رشد داشته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2483
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما