• کد خبر: ۲۶۹۹
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۴ - : ۲۱:۴۱
اختصاصی/اقتصاد سالم

“مدرس”، نمودی از “دولت جوان انقلابی”

رهبری معظم انقلاب اخیرا راهکار حل بسیاری از مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی را روی کار آمدن “دولت جوان انقلابی” دانستند. به فرموده معظم له این جوانان متخصص و متعهد انقلابی هستند که می توانند بارهای بر زمین مانده را بردارند.

به گزارش اقتصاد سالم؛اگرچه نزدیکترین فرصتی که برای تحقق و عمل به فرمایشات رهبری انقلاب برای روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی وجود دارد، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، اما هم اکنون در همین دولت نیز وجود معدود مدیران جوان و انقلابی و بررسی عملکرد آنها نشاندهنده بصیرت رهبری در ریشه یابی و بیان دقیق مشکلات کشور و راهکارهای حل آنها هست.
در این زمینه می توان عملکرد حسین مدرس خیابانی را بررسی کرد که هم اکنون به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به خدمت است. وی مهمترین ویژگی مدیر جوان و انقلابی، که همان فراجناحی بودن و تنها دلبستگی عمیق داشتن به اصل انقلاب و نظام است را، داراست و با خدمت در دولتهای مختلف نشان داده که فارغ از جناح بندی های سیاسی به دنبال بکارگیری تخصص برای برآورده ساختن اهداف انقلاب است؛ اینگونه است که او در مدیریت طرحها و برنامه های مهم اقتصادی در دولتهای مختلف همچون ستاد بسیج اقتصادی، هدفمندی یارانه ها، مدیریت تحریم، جلوگیری از سرایت افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاها و خدمات و از همه مهمتر مدیریت تبعات پاندمی و فراگیری جهانی کرونا ویروس، نقشهای اصلی و در آخری تعیین کننده را بر عهده داشت.
علاوه بر اینها حسین مدرس خیابانی در شرکتهای مختلف صنعتی و معدنی نیز فعالیت داشته و از نزدیک با کار تولید و الزامات و مشکلات آن آشنا است.
همین تجربیات باعث شد تا کرونا نه تنها مانند دیگر نقاط جهان نتوانست باعث زمین گیر شدن واحدهای صنعتی و تولید در کشورمان شود، بلکه در ۵ ماهه اخیر که شاهد هجوم جهانی این ویروس هستیم، رشد تولید در برخی صنایع همچون قطعه سازی، خودروسازی و بهداشتی را نیز تجربه کرده ایم که در جهان منحصر به فرد است.
در چنین شرایطی امیدواریم وجود نمونه هایی از “مدیران جوان انقلابی” مدنظر مقام معظم رهبری؛ در سال آینده روی کار آمدن دولت جوان انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری و تسریع در حل مشکلات اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=2699
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما