• کد خبر: ۳۰۶۳
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۶ - : ۱۲:۳۹

دستگیری جاعل اسکناس و مدارک تحصیلی

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری جاعل اینترنتی و فروشنده اسکناس و مدارک تحصیلی خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛ سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: رصد و گشت‌ زنی‌های مستمر انجام شده در فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی اقدام به جعل و فروش اسکناس و مدرک تحصیلی می‌کرد شناسایی و موضوع ضمن تشکیل پرونده، در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت

وی از دستگیری متهم با هماهنگی مقام قضایی خبر داد و گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات و مدارک موجود به جرم خود اقرار کرد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی ارسال شد .

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: کاربران باید بدانند افرادی که با ایجاد پیج وعده فروش مدرک تحصلی می‌دهند کلاهبردار بوده و هیچ گونه مدرکی برای دیگران ارسال نمی‌کنند.

بازداشت کلاهبردار اینترنتی میلیاردی 

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در ارتباط با این پرونده گفت: با طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی اش به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه و عملیات ویژه پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با استفاده از شگردهای خاص سرانجام موفق شدند، متهم این پرونده را در یکی از شهرستان های مرزی شرق کشور شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیرکردند.

سردار میرزایی، افزود: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت با ساخت درگاه های جعلی و فیشینگ به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان های مختلف کشور است، تاکنون از ۳۰۰ شهروند به این شیوه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کلاهبرداری با پیامک ” باطل نشدن کد بن تخفیف “

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: پیامک”مشترک گرامی برای باطل نشدن کد بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید” دام مجرمانه سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است.

سرهنگ محمدعلی آدینه ‌لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: ترغیب شهروندان به تماس با مجرمان سایبری، شگرد مهندسی اجتماعی است که به راحتی شهروندان را دام مجرمان سایبری می‌اندازد.

وی افزود: کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده وعملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام می‌شود و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاه‌های فیشینگ بانکی هدایت کرده و ضمن سرقت اطلاعات بانکی آنها ، از این طریق اقدام به کلاهبرداری کنند.

سرهنگ آدینه ‌لو یادآور شد: اکثراً بن‌های تخفیفی فاقد ارزش ریالی در فروشگاه‌های معتبر بوده و حتی در صورت خرید کالا و دریافت بن تخفیف کالا ممکن است کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اجناس مشابه را می‌توان با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توان از فروشگاه‌های معتبر و دارای نشان اعتماد الکترونیکی خریداری کرد، افزود: در صورت خرید از فروشگاه‌های معتبر، اجناس خریداری شده دارای ضمانت بوده و در صورت عدم رضایت مشتری قابل عودت است.

وی با بیان اینکه گزارش های و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به پلیس فتا واصل می‌شود،ادامه داد: کاربران به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

شناسایی عامل تهدید به قتل در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که با اکانت و آیدی‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به مزاحمت، توهین و تهدید به قتل شاکی و خانواده وی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان طالع اظهار داشت: طی مراجعه شاکی و بیان اینکه شخص یا اشخاصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام ‌رسان تلگرام از طریق اکانت‌های مختلف اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و حتی عکس‌های سلاح سرد کرده و بنده و اعضا خانواده‌ام را تهدید به قتل می‌کند، خواستار رسیدگی به پرونده شد.

وی در ادامه گفت: مأموران این پلیس با بررسی ادعای شاکی و مشاهده مستندات ارائه ‌شده توسط وی به این نتیجه رسیدند که تمام آیدی‌ها و اکانت‌های مزاحم یک نفر بوده و همه مطالب نیز از سوی این شخص ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: افسران سایبری با ترفندهای خاص متهم را غافلگیر و طی اقدامات فنی و پلیسی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ قرمان ادامه داد : متهم در بازجویی‌های اولیه دلیل مزاحمت اینترنتی خود را تلافی کار شاکی به دلیل ایجاد مزاحمت به خانواده وی عنوان کرد که پرونده برای ادامه روال به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد.

کلاهبرداری در سایت های واسط با پرداخت بیعانه

رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با قرار دادن آگهی در سایت دیوار و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد،خبر داد.

سرهنگ ایرج پورمستمند، افزود: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه برای خرید لوازم خانه در سایت دیوار مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت بیعانه پرداخت کرد ولیکن پس از واریز وجه به حساب وی، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است؛ رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ پورمستمند اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و پلیسی ضمن شناسایی متهم ۳۵ ساله در شهر رشت ، وی را با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف‌ شده به با اقرار به جرم خود، هدف از این کار را کسب منافع مالی عنوان کرد.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران قرار گرفتند از شهروندان خواست قبل از واریز وجه کالایی که در برنامه دیوار یا شیپور دیده‌اید اول کالا را رویت سپس نسبت به واریز وجه اقدام کنید.

سارقان کنتورآب در کرمان دستگیرشدند

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ سارق کنتورهای آب منازل و اعتراف آن ها به ۳۸ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی پاسگاه “محی آباد” خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء در تشریح این خبرگفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کنتور آب منازل در سطح شهرستان کرمان، ماموران انتظامی پاسگاه “محی آباد” این فرماندهی موفق شدند، ۲ سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: سارقان در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود چاره ای جز اعتراف نداشتند و به ۳۸ فقره سرقت کنتور آب در سطح شهرستان کرمان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز کرمانی می بایست توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گرمسار کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان گرمسار خبر داد.

سردار عبداله حسنی افزود: در پی اقدام اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی گرمسار خبری مبنی بر قاچاق و دپوی غیر قانونی سوخت در یکی از واحد های تولیدی قوت گرفت.

 وی با اشاره به تحقیقات تخصصی و تکمیلی ماموران انتظامی در این راستا گفت:  تیم عملیاتی پلیس پس از هماهنگی های لازم قضائی از واحد تولیدی مورد نظر بازدید کردند.

سردار حسنی از کشف ۳۰هزار لیتر سوخت قاچاق در حال تخلیه خبر داد و گفت: برابر نظر کارشناسان امر ارزش ریالی این محموله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعلام شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه سوخت کشف شده از استان مرکزی به این شهرستان منتقل شده بود تصریح کرد: تمام اقدامات قانونی پلیس در این راستا انجام گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3063
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما