• کد خبر: ۳۱۴۸
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۸ - : ۷:۵۹

صعود همیشگی بورس منطقی نیست

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند نزولی چند روز اخیر بازار سهام گفت: نوسان ماهیت وجودی بورس در همه دنیاست و صعود همیشگی منطقی نخواهدبود؛ بنابراین با علم به این مهم باید فرصت اصلاح به بازار داده شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛محمدرضا خانی در واکنش به شایعاتی مبنی بر منفی شدن بازار به دلیل ابلاغیه اخیر سازمان مبنی بر رعایت سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام  به ۵ درصد و فروش یکباره صندوق ها گفت: با توجه  به رویه بازار در سال ۹۹ که  شاهد حجم  روزانه  ۱۴ تا حتی ۳۰هزار میلیارد معامله در روز بودیم ، نمی‌توان دلیل روند نزولی بازار را در این  ابلاغیه دانست. در این مدت  تعداد زیادی سهامدار خرد با  کدهای حقیقی وارد بازار سرمایه شدند که همزمان با روند رو به رشد بازار بود  و بدلیل عدم شناخت و آگاهی بعضا رفتارهای هیجانی در شرایط صعود و ریزش شاخص هستیم.
وی با تاکید بر اینکه مدیران  صندوق‌های بازار حرفه ای بوده و چنین رفتار غیر حرفه ای را ازخود بروز نمی‌دهند،‌ گفت: بسیاری از صندوق ها از حداکثر ظرفیت نصاب سرمایه گذاری در سهام استفاده نکرده  و حتی برخی اصلاح پرتفوی خود را انجام  داده‌اند ، بنابراین نمی‌توان روند این روزهای بازار را  به موضوع  ابلاغیه  مربوط دانست.
خانی ادامه داد: با توجه به اینکه  بازار در مقاطعی اصلاحات دارد این امر همزمان با مقاومت شاخص روی ۲ میلیون واحد بوده است که مصادف با بی برنامگی در عرضه صندوق دارا دوم و سود بود، از طرفی  افزایش  نرخ در بازار بدهی از ابتدای سال از ۱۵ درصد  به ۲۱ خود عاملی بر این شد که  در مجموع موجب روند منفی بازار شد.
این کارشناس بازار سرمایه با تصریح اینکه طبق قاعده بازار صعود و نزول امری طبیعی است، گفت:  با توجه به اصلاح ۲۰ تا ۳۰ درصدی در برخی نمادها  وحمایت مناسب انجام شده روی سهام  بنیادی  باید منتظر قیمت های جذاب شده  و روند  صعودی بازار بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3148
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما