• کد خبر: ۳۲۰۶
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۹ - : ۱۱:۴۶

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۹

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۳ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۵۳ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۴۰۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۵۶۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۸۴ دلار معامله می‌شود.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو هستند و ارزش دلار نسبت به دیروز اندکی ترمیم شده است، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه جلسه قبل امروز اندکی کاهش داشت و مجددا به زیر ۲۰۰۰ دلار برگشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۹۹۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. دیروز قیمت هر اونس طلا به بالاترین رقم یک هفته اخیر یعنی ۲۰۱۴ دلار و ۹۷ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۵۳ درصد افت به ۲۰۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست شرکت دیلی اف ایکس در این باره گفت: «با تقویت نسبی ارزش دلار طی صبح امروز قیمت طلا اندکی کاهش یافته است… طی ۲ جلسه گذشته قیمت طلا ۳ درصد رشد داشته و قیمت ها را در برابر فعالیت های برداشت سود از سوی سرمایه گذاران آسیب پذیر ساخته است.»

 

ارزش دلار امریکا پس از رسیدن به پایین ترین رقم بیش از ۲ سال گذشته طی جلسه قبل، امروز شاهد ترمیم بود. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

دلار که طی سال های اخیر به محل امنی برای سرمایه گذاری نیز تبدیل شده بود، اخیرا و پس از ارائه بسته های محرک مالی قابل توجه از سوی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره به نزدیکی صفر درصد جذابیت قبلی خود را از دست داده است.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «با توجه به شکنندگی ارزش دلار، طی جلسه امروز طلا در قیمت حدودا ۱۹۹۰ دلار مشتریان مشتاق زیادی پیدا خواهد کرد.»

بازارها همچنین در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ هایی از سیاست های پولی پیش روی بانک مرکزی این کشور به دست بیاورند.

  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۲۷۰ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش  ۱۰۰  تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان درج شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3206
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما