• کد خبر: ۳۲۴۸
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰ - : ۱۳:۲۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۳۰

در حالی که پس از انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تقویت شده و میزان بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا روز چهارشنبه بیش از ۳ درصد کاهش یافت، هرچند که امروز اندکی افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۹۳۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز گذشته با ۳.۵ درصد افت به حدود ۱۹۲۸ دلار رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز با ۱.۲۵ درصد کاهش به ۱۹۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. در معاملات آتی دیروز نیز قیمت فلز زرد ۲.۱ درصد افت کرده بود.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در شرکت اوآندا گفت: «یکی از نگرانی ها این بود که فدرال رزرو ممکن است اقدام به کنترل منحنی بازدهی اوراق قرضه کند که می توانست منجر به تداوم روند کاهشی ارزش دلار شود، اما سیاستگذاران بانک مرکزی امریکا گفتند که فعلا چنین قصدی ندارند.» مهار میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا می تواند جذابیت سرمایه گذاری در این اوراق را کاهش دهد و موجب فشار بیشتر بر ارزش دلار شود. چنین وضعیتی به سود بازار طلا تمام می شود.

پس از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو، میزان سوددهی اوراق خزانه آمریکا شاهد رشد بود و ارزش دلار ۰.۸ درصد رشد کرد.

فدرال رزرو تصریح کرده که رشد منفی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا چشم انداز اقتصادی را در وضعیت نامعلومی قرار داده و برای حمایت از اقتصاد آمریکا نیاز به ارائه بسته های محرک مالی بیشتری احساس می شود.

اقدامات محرک مالی گسترده و نرخ پایین بهره موجب شد تا قیمت طلا در هفتم ماه اوت به بالاترین رقم تاریخی خود برسد، اما پس از ان قیمت ها ریزش قابل توجهی داشته است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3248
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما