• کد خبر: ۳۳۸۰
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۳ - : ۱۴:۱۳

مصرف برق برای خوش مصرف‌ها رایگان شد

وزیر نیرو امروز از رایگان شدن برق برای مشترکانی که پایین‌تر از میانگین، مصرف می‌کنند خبر داد.

به گزارش اقتصاد سالم؛رضا اردکانیان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به مصرف برق در کشور اظهار کرد: در پی مصوبه روز گذشته هیئت دولت مشترکان خوش مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخودار می‌شوند و برای مشترکان پرمصرف اقداماتی به منظور تغییر نحوه مصرف در نظر گرفته شده که می‌توان با استفاده از الگو‌های مصرفی، فرهنگ سازی و استارت آپ‌ها به منظور خارج شدن از دسته پرمصرف‌ها در نظر گرفته شده است.
وزیر نیرو تصریح کرد: طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی مورد نیاز در بخش خانگی در حال بررسی است و امیدواریم تا ابتدای سال آینده این مصوبه با حمایت مجلس نهایی شود.
وی افزود: امسال تابستان گرم و طولانی را تجربه کردیم و با تلاش‌های صورت گرفته، توانستیم تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم، با وجود رشد مصرف برق، اوج مصرف برق مدیریت شد و حتی سهم بخش صنعت ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد.
اردکانیان ادامه داد: با ارائه مشوق‌های مناسبی زمینه جابجایی مصرف برق فراهم شد و توزیع مناسب مصرف برق، تابستان بدون خاموشی را داشتیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: تولید ۳ درصد انرژی و صادرات ان می‌تواند ۳۰ درصد نیاز‌های صنعت برق را جوابگو باشد که رسیدن به این مهم در سایه مدیریت مصرف محقق می‌شود.
اردکانیان بیان کرد: از اوج بار ۵۸ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان، ۲۳ هزار مگاوات آن مربوط به سیستم‌های سرمایشی است و با صرفه جوی ۱۰ درصدی می‌توان از ساخت ۳ هزار مگاوات نیروگاه جلوگیری کرد و هزینه‌های سرمایه گذاری آن را می‌توان در بخش‌های دیگر مانند فرسودگی شبکه توزیع برق هزینه کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3380
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما