• کد خبر: ۳۷۸۰
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۷ - : ۱۱:۳۳

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

شماره شبا مخفف «شناسه بانکی ایران» است و برای تمام حساب‌های بانکی صادر می‌شود.

به گزارش اقتصاد سالم؛امروزه استفاده از شماره شبا در حواله‌های بانکی،به خصوص توسط کسب‌وکارها برای دریافت پول از مشتریان بسیار رایج است.

طبق تعریف بانک مرکزی، “شبا” مخفف “شماره حساب بانکی ایرانیان” است. این شماره برای تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ۱۳۶۱۶-ISO ، تعریف و تبیین شده است .

 

شماره شبا یک شناسه ۲۴ رقمی است که این ارقام پس از کد کشور ایران یعنی “IR” قرار می‌گیرد.هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” خواهد بود. البته شماره حساب بانکی لزوماً ۱۸ رقم نیست و ساختار شماره حساب هر بانکی با بانک دیگر متفاوت است. برای حفظ استاندارد در استفاده از شبا، پشت شماره حساب، به تعداد ارقام تا رسیدن به ۱۸ رقم، صفر‌های پر کننده قرار می‌گیرد.

چگونه شماره شبا حساب بانکی خود را دریافت کنیم؟

شماره شبا را می توانید بر روی دفترچه حساب‌های بانکی خود بیابید.

برخی بانک‌ها ، در اقدامی مثبت روی کارت‌های بانکی شماره شبا را چاپ می‌کنند.

دریافت شماره شبا با تبدیل شماره کارت به شبا یا تبدیل شماره حساب به شبا امکان‌پذیر است. شماره حساب‌ بانکی را معمولاً می‌توان از پیامک‌های بانک و یا دفترچه حساب به سادگی به دست آورد.

همچنین کافیست برای دریافت کدشبا  به سایت بانک مورد نظر مراجعه کرده, سپس  با انتخاب گزینه بانکداری الکترونیک اقدام به دریافت شماره شبا حساب بانکی خود کنید.( برای دریافت کد شبا, در دست داشتن شماره حساب ضروری است)

سقف انتقال وجه با شماره شبا

در حال حاضر انتقال وجه کارت به کارت از یک کارت بانکی، تنها تا سقف ۳ میلیون تومان و در برخی بانک‌ها تا ۱ میلیون تومان در یک شبانه روز امکان‌پذیر است. این در حالی است که سقف انتقال وجه با شماره شبا ۱۰۰ میلیون تومان در یک شبانه روز است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3780
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما