• کد خبر: ۳۸۸۱
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۹ - : ۱۰:۰۶

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۱۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که در آستانه اعلام استراتژی پولی بانک های مرکزی مهم جهان ارزش دلار به بالاترین رقم چند هفته گذشته رسیده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۳۰ دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «در حالی که افزایش ارزش دلار ادامه دارد، قیمت طلا کاهش داشته است. اگر ارزش دلار بالا بماند و خریداران طلا تصمیم به کاهش سرمایه گذاری خود در این بازار بگیرند، افت قیمت به زیر ۱۹۰۰ دلار دور از انتظار نخواهد بود.»

وی افزود: «تجار در بازارهای آسیایی موضع محتاطانه ای را اتخاذ خواهند کرد و ترجیح خواهند داد منتظر گشایش بازار نیویورک و دریافت سیگنال های واضح تری در این باره باشند که آیا رشد ارزش دلار و کاهش شاخص های بورس ادامه دار است یا خیر.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری طلا می خرند.

اما در عین حال کاهش ارزش سهام شرکت های فن آوری در بورس وال استریت و تعویق آزمایش یک داروی مقابله با کرونا سبب شد تا افت قیمت طلا محدود باشد.

اکنون سرمایه گذاران روی نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا متمرکز شده اند. در حالی که انتظار نمی رود هیچ اقدام سیاستگذاری مهمی در این نشست صورت بگیرد، سرمایه گذاران بیشتر منتظر پیش بینی این بانک از نرخ تورم هستند.

فعالان بازار همچنین منتظر نشست سیاستگذاری بانک مرکزی کانادا هستند. در عین حال نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا هم قرار است هفته آینده برگزار شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=3881
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما