• کد خبر: ۴۰۲۳
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۳ - : ۱۲:۳۱

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۶/۲۳

هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد سالم؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم گیر قیمت ارز می دانند و می گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

  در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۶  هزار و ۴۰۰ تومان، یورو ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۲۱۰ تومان اعلام شده است.

گفتنی است، در ماه‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی، قیمت دلار رکورد ۲۶ هزار تومان را هم زده بود ولی بعد از مدتی با ورود بانک مرکزی به بازار قیمت‌ها تا کانال ۲۰ هزار تومان هم بازگشت و مدتی نیز در محدوده ۲۲ هزار تومان در نوسان بود. اما از روزهای گذشته بار دیگر نوسان صعودی در بازار ارز شکل گرفته است و قیمت ارز وارد کانال جدید قیمتی شد.

همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، صرافی های بانکی قیمت خرید و فروش دلار و یورو را افزایش دادند و از دیروز دلار در این صرافی ها وارد کانال ۲۳ هزار تومان شده ولی در عین حال دلار در بازار آزاد همچنان درحال رکورد زنی است و هم اکنون با قیمت حدود ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به گروه‌های هدف با ۱۴۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳  هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ۱۴۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان درج شده است.

 

اختلاف نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی در روزهای اخیر موجب تشکیل صف های طولانی خرید ارز مقابل این صرافی ها شده بود؛ عده ای به نیت کسب سود حدوداً ۴ میلیونی ساعات طولانی در صف خرید ارز مقابل این صرافی ها منتظر می ماندند؛ فروش ارز سهمیه ای در صرافی های بانکی در روزهای اخیر با جنجال هایی همراه بود.

بنابراین، صف‌های طولانی و البته جنجال‌برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی واکنش بانک مرکزی را به‌همراه داشت و موجب متوقف‌شدن فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.

باتوجه به تأکید بانک مرکزی برای تأمین ارز نیازهای واقعی مشتریان، صرافی های بانکی نسبت به تأمین ارز مورد نیاز مصارف ۲۴ گانه خدماتی از جمله مسافران، بیماران، دانشجویان و … اقدام می کنند و تنها فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی را متوقف کرده اند.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=4023
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما