• کد خبر: ۵۳۳۲
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲ - : ۸:۰۰

مدیرعامل خبرگزاریِ دولتی، نمایندهِ مردم است یا خودروسازان!؟

مدیرعامل ایسنا اساساً و اصولاً منصوب شده تا مدافع حقوق مردم و شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خون چند صد هزار شهید والامقام برای صیانت از آن ریخته شده، باشد، یا مدافع منافع بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی همچون خودروسازان و واردکنندگان خودرو!؟

 

مجید معتمدی، دبیر خبر اخراجیِ ایسنا؛ یادداشتی را در اختیار پایگاه خبری «اقتصاد سالم» قرار داده است که در زیر می‌خوانید:

جناب آقای علی متقیان – مدیرعامل خبرگزاری ایسنا – خاطرتان هست چند بار به دلیل خبرهای انتقادی بنده از خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو و حمایتم از حقوق مردم در برابر زیاده‌خواهی‌ها و اجحاف‌های این شرکت‌ها، بنده را بازخواست کردید!؟

اجازه بدهید به یک مصداق کوچک اشاره کنم. کم‌تر از یک سال پیش در تاریخ ششم آبان ماه ۱۳۹۸ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی حاکمیت در حوزه نظارت بر بازار؛ خبری را به طور اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داد که از رکوددار بودن یک خودروساز بزرگ در نارضایتی و شکایت‌های مردمی در بازه زمانی شهریور ماه ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، خبر می‌داد.

بنده نیز به عنوان «دبیر سرویس تولید و تجارت ایسنا»، طبق وظیفه سازمانی و جاری خود خبر یادشده را منتشر کردم، که یکی از مصادیق اصلی آن این بود که یک خودروساز بزرگ، در صدر شکایت‌های مردمی قرار گرفته است.

حضرتعالی به محض مشاهده این خبر بر روی خروجی ایسنا، از دفتر خود با شماره داخلی سردبیر اداره اقتصادی تماس گرفته و به خبر معترض شدید، شما در سخنان خود فرمودید؛ «عواقبش را سنجیده‌اید که نام این خودروساز را در کنار دیگر موارد رکورددار شکایت‌های مردمی گذاشته‌اید»! و همچنین شما فرمودید؛ «من نمی‌دانم پشت پرده این خبرها چیست!؟».

بله آقای متقیان! از نظر شما آوردن نام یک خودروساز بزرگ در تیتر خبر در کنار دیگر مصادیق رکورددار شکایت‌های مردمی؛ «عواقب و پشت پرده»! داشت.

در زمان این فرمایشات شما، بنده در اتاق تحریریه اداره اقتصادی بودم و یادم هست که سردبیر اداره جزئیات خبر را از بنده سوال نمود و سپس به شما یادآوری کرد که، اساساً کل خبر مربوط به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی نظارتی حاکمیت بوده و ما هیچ نقشی در تولید آن خبر نداشته‌ایم.

اما این پایان ماجرا نبود و شما ساعتی بعد که بنده را در آسانسور خبرگزاری دیدید، با صورتی برافروخته به بنده انتقاد کردید که این چه وضع خبرنویسی و تیترزنی است و چرا اسم خودروساز بزرگ را در کنار دیگر موارد رکورددار شکایت‌های مردمی در تیتر خبر آورده‌ای!؟ که در پاسخ به انتقادات شما، بنده از انتشار خبر مربوطه و صیانت از حقوق شهروندان؛ دفاع کردم اما می‌دانستم که روزی باید تاوان این تقابل‌ها با حضرتعالی برای انتشار این اخبارِ انتقادی را بدهم که دادم و یازدهم تیرماه امسال با فحاشی‌های متعدد و متنوع حضرتعالی، اخراج شدم.

آقای متقیان! خاطرتان هست در یک خبر دیگر که بنده از گران‌فروشی همین خودروساز بزرگ انتقاد کردم و خودروساز مربوطه در مقابل، اقدام به پرونده‌سازیِ شبانه برای بنده کرد؛ شما به جای حمایت از خبرنگار و دبیر خبر سازمان متبوعتان، از خودروساز و پرونده‌سازی‌اش علیه بنده، حمایت کردید و علی‌رغم مراجعه من به دبیر کمیته انضباطی خبرگزاری و توصیه ایشان به پیگیری پرونده‌سازی خودروساز مزبور از سوی مدیریت عامل ایسنا و مراجعه مکرر بنده به حضرتعالی برای این کار، شما باز هم نه تنها به وظیفه ذاتیِ مدیرعامل خبرگزاری برای دفاع از پرسنل خود در برابر پرونده‌سازی های اینچنینی، عمل نکردید، بلکه از خودروساز مورد اشاره حمایت کردید!؟

از جنابعالی درخواست می‌کنم لطفاً پس از مطالعه این یادداشت اگر از نظر شما مطالب عنوان‌شده از سوی بنده، صحت ندارد، کل این مطلب را رسماً تکذیب و برای اعاده حیثیت، از بنده به قوه قضائیه شکایت کنید. در این حالت وعده دیدار ما در دادسرا خواهد بود.

اما اگر مطالب عنوان شده و مصادیق دفاع‌تان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو هم در مصادیق یادشده و هم در چند پرونده دیگر مورد رسیدگی از سوی بنده را می‌پذیرید؛ لطفاً بفرمایید مدیرعامل ایسنا اساساً و اصولاً منصوب شده تا مدافع حقوق مردم و شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خون چند صد هزار شهید والامقام برای صیانت از آن ریخته شده، باشد، یا مدافع منافع بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی همچون خودروسازان و واردکنندگان خودرو!؟

امیدوارم در سایه رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به زودی شاهد ظهور مولایمان آقا امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و برقراری قسط و عدل در سراسر این کره خاکی باشیم. ان‌شاءالله.

  توضیح پایگاه خبری «اقتصاد سالم»:
این پایگاه خبری آمادگی کامل دارد هرگونه توضیح، پاسخ و اظهارات جناب آقای علی متقیان، مدیرعامل محترم خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را در این رابطه منتشر کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=5332
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمید گفت:

    با سلام…بله در مملکت ما هر کسی حرف حق رو میزنه سریع خفش میکنن…خداوند نگهدار همچون شما انسانهایی شریف باشه که حق مظلومو از ظالم میگیرید و یا افشا کردن فسادهاشون باعث میشید که دیگه عرض اندام نکنن…البته راه سختی در پیش دارید چون فساد در کشور ما ریشه بسیار بزرگی داره…حق نگهدارتون

  2. ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید ، در خصوص ضوابط حاکم بر عزل و نصب و انتصابات در شرکت سایپا در دو سال اخیر مراجع نظارتی یک بازبینی بنمایند ، مدیران ، متخصصین و کارشناسان شرکت که دلسوزانه و متعهدانه سالهای سال برای این شرکت زحمت کشیده اند منزوی و کنار گذاشته شده و افراد بیشماری از خارج شرکت بدون هیچ تجربه و حتی سابقه مرتبطی در پستهای مدیریتی و بر اساس منافع و مقاصد خاصی منصوب شده اند، این حجم از انتصابات رانتی و بی حساب کتاب در تاریخ سایپا بی سابقه است .

دیدگاه شما