• کد خبر: ۶۲۹۳
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۲ - : ۱۴:۳۸

دست گذاشتنِ رئیسی بر “امّ الفساد” دزدیِ ارزی

جناب آقای مهندس غلامحسین شافعی، یک کارتن خواب را چگونه برای دریافت کارت بازرگانی تایید صلاحیت کردید؟ آیا آنجا واقعا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزیِ “ایران”!؟ است.
در اتاق اینگونه از منافع مردمِ ایران پاسداری می کنید!؟

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، موضوع بسیار ساده و در عین حال دهشتناک است، عده ای تاجِر نَما، کالاهای تولیدی در ایران که با انرژی ارزان و یارانه ای، کارگر ارزان، مواد اولیه یارانه ای و چندین مولفه سوبسیددار ملی دیگر تولید شده را صادر کرده اند، اما ارز حاصل از این صادرات که متعلق به مردم ایران است را؛ به کشور باز نگردانده اند.

از این تاجرنماها که چندی ست زالو وار بر پیکره اقتصاد ملی افتاده اند و خون این مردم را می مکند که بگذریم، نکته تاسف بارتر در این رابطه این است که اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده که اسامی ۲۵۰ نفر صادرکننده ای که ارز صادراتی را به کشور بازنگردانده اند، به قوه قضاییه ارائه کرده هرچند که، ۷۰ نفر از آنها افراد “کارتن خواب” هستند!

درواقع سیستمِ سنجش صلاحیت تجار و بازرگانان و صدور کارت بازرگانی در دستگاه های دولتی مربوطه و اتاق بازگانی؛ به گونه ای است که تاجرنماهای مربوطه توانسته اند برای رد گم کنی و پنهان کردن ردّ پای خود؛ به نام افراد کارتن خواب، کارتن بازرگانی بگیرند و تخلفِ صادرات بدون بازگشت ارز را با کارت بازرگانی آنها انجام دهند!

در این شرایط حضرت آیت الله رئیسی، رییس محترم قوه قضاییه به درستی بر این مشکل دست گذاشته و در دستوری از دادستان تهران خواسته این موضوع را بررسی کند که چطور افراد فاقد صلاحیت و اصطلاحا “کارتن خواب”، مورد تایید دستگاه های دولتی قرار گرفته و به نام آنها کارت بازرگانی صادر شده است.

این اقدام رییس قوه قضاییه، بسیار به جا و هوشمندانه بوده و امیدواریم به کشف سرمنشا و روزنه های فساد در سیستم مربوطه انجامیده و دیگر شاهد رویدادهای تاسف بار، مضحک و البته تراژدیکی همچون صدور کارت بازرگانی برای کارتن خوابها، نباشیم.

و اما یک سوال از هیات مدیره اتاق بازرگانی و رییس آن جناب آقای غلامحسین شافعی، در مجموعه تحت مدیریت تان یک کارتن خواب را چگونه برای دریافت کارت بازرگانی تایید صلاحیت کردید!؟ آیا آنجا واقعا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزیِ “ایران”!؟ است. پاسخی دارید!؟

آیا در اتاق بازرگانی اینگونه از منافع مردم ایران پاسداری می کنید!؟ بگویید تا دولت، مجلس، قوه قضاییه و مردم بدانند.

با متخلفان مربوطه چه برخوردی کردید؟ اعلام کنید تا مردم بدانند و افکار عمومی در جریان قرار بگیرند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=6293
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما