• کد خبر: ۷۱۴۹
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۵ - : ۱۴:۰۰

آقای رسانه، بی شعوری هم حدی دارد

به دنبال تخلف یک فروشگاه در حراج ۳۹ هزار تومانی و جمع کردن تعداد قابل توجهی از شهروندان، برخی از “شبهه رسانه ها” و کانال های تلگرامی با انتشار گسترده فیلم شهروندان حضور یافته در این محل، حریم خصوصی این افراد را نقض کردند؛ به آنها باید گفت بی شعوری هم حدی دارد.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، هم از نظر قانون مطبوعات و هم از نظر اصول اخلاقی و حرفه ای در امر رسانه و اطلاع رسانی، نشر تصاویر و فیلم افرادی که در حراج ۳۹ هزار تومانی شرکت کرده اند، بدون اطلاع و اجازه تک تک آنها؛ غیر قانونی، غیراخلاقی و البته غیرشرعی هست.

کار آنجا بدتر می شود که برخی “شِبهِ رسانه” ها و کانال های تلگرامی؛ در کنار انتشار فیلم شهروندان حاضر شده در این فروشگاه، زبان به انتقاد و زیر سوال بردن شخصیت آنها گشوده اند و همزمان عکس و تصویر آنها را نیز در سطحی گسترده پخش کرده اند!

در پاسخ به این شبه رسانه ها باید گفت، مسوولیت این اتفاق ابتدا با صاحب فروشگاه، بعد افراد و پلت فرم های تبلیغ کننده حراج ۳۹ هزار تومانی و سپس اتاق اصناف تهران است که باید پاسخگو باشند که چرا اجازه وقوع این تخلف را داده اند؛ وگرنه اصولا و ذاتا هر شهروندی حق دارد برای خرید، به هر فروشگاهی مراجعه کند.

بنابراین این شهروندان تخلفی مرتکب نشده اند که اینچنین فیلم آنها را منتشر می کنید و به جای آنها باید فیلم صاحبان فروشگاه، هیات مدیره پاساژ لیدوما در شهرک غرب که اجازه شکل گیری مقدمات و اجرای این حراج را داده اند و در نهایت مسوولان اجرایی اتاق اصناف تهران را منتشر و آنها را، بازخواست کنید؛ اگر واقعا! رسانه اید و دغدغه کرونا و رسیدگی به حقوق شهروندان و ریشه یابی موضوع و برخورد با متخلفان را دارید.

خوشبختانه در این اتفاق مسوولان انتظامی به سرعت وارد عمل شده و پلیس اماکن، فروشگاه مربوطه را پلمب کرد.

به “شبه رسانه” های یاد شده یادآوری می کنیم که قبل از اطلاع رسانی، اصول الفبا و مقدمات اخلاقی این حرفه را مجددا مرور کنند؛ زیرا در جمهوری اسلامی ایران هیچ شخص و نهادی اجازه تخطی به حریم خصوصی شهروندان را ندارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7149
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما