• کد خبر: ۷۳۲۷
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۷ - : ۱۴:۱۰
کاش به همتی نامه می نوشتید، نه قالیباف!

نوبخت! رو به قالیباف، پشت به دلار

آیا دو مقام ارشد اقتصادی دولت دغدغه های مهمتری ندارند که وقت خود را صرفِ نوشتن نامه های سرگشاده و رسانه ای کردن آن به رییس مجلس آن هم تنها به دلیل نام بردن از ۴ خیابانِ “پاستور، بهارستان، باب همایون و میرداماد”، می کنند!؟

 

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، واکنش مقامات بلندپایه دولت به نطق رییس مجلس ادامه دارد. این بار رییس سازمان برنامه و بودجه از قالیباف انتقاد کرده که چرا در دادن آدرس گرانی ها، به داخل کشور اشاره و آدرس های اعلامی در آمریکا را رد کرده است!

محمدباقر قالیباف ۲ روز پیش (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد:” تصمیمات ما در بخشهای مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه‌ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها، رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی؛ به پاستور، بهارستان، باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا”.

این چند جمله اما ظاهرا به مقامات دولتی سنگین آمد زیرا چند ساعت بعد عبدالناصر همتی _ رییس کل بانک مرکزی _ نامه ای سرگشاده به رییس مجلس نوشته و از وی انتقاد کرد که چرا در اظهاراتش از “خیابان میرداماد” نام برده، زیرا میرداماد محل استقرار برج بانک مرکزی است. وی همچنین اظهارات رییس مجلس را به معنای زیر سوال بردن زحمات بانک مرکزی و همچنین “کشاندن بانک مرکزی به مباحث سیاسی و حاشیه ای دانست”.

پس از این اتفاق پایگاه خبری “اقتصاد سالم” در تحلیلی نوشت که آیا واقعا کارنامه دلار ۳۲ هزار تومانی هم جای دفاع دارد؟ و از آن مهمتر آیا رییس بانک مرکزی انتظار دارد که رییس مجلس کشور، دهانش را بسته و اوضاع اقتصادی را نقد نکند!؟

در ادامه این ماجرا اما دیشب (دوشنبه) اتفاق جدیدی افتاد به گونه ای که محمدباقر نوبخت _ رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور _ هم نامه ای مشابه به رییس مجلس نوشت و از اظهارات او انتقاد کرد.

وی در این نامه خطاب به قالیباف نوشته که اظهاراتش در نطق پیش از دستور در مجلس “با هزاران سخنی که مدیران دولتی در سینه دارند… در تعارض است”.

نکته جالب توجه در نامه نوبخت این است که وی اگرچه به عنوان معاون رییس جمهور به رییس مجلس نامه نوشته، اما در این نامه خطاب به قالیباف گفته که “در نطق خود به «بهارستان» اشاره فرمودید و اذهان عمومی، بهارستان را به «مجلس» می‌شناسد و از آنجا که هنوز خود را فرزند مجلس می‌دانم، برای رفع شبهه از جایگاه رفیع مجلس و نمایندگان شریف آن، خود را در معرض کنایه شما قرار می‌دهم و به اختصار مطالبی را عرض می‌کنم”

وی سپس با ارائه آمار و ارقامی، از عملکرد دولت در ۳ سال اخیر دفاع کرده است.

در این میان نکته جالب توجه این است که معاون رییس جمهور می گوید برای دفاع از مجلس نامه نوشته، اما اصل و محتوای نامه و آمار و ارقام قید شده در آن برای دفاع از عملکرد دولت است!

در این شرایط به ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه توصیه می کنیم به جای تاختن به رییس مجلس کشور به خاطر نام بردن از یک خیابان در نقد عملکرد اقتصادی مدیران، به نقد عملکرد همکاران خویش در دولت پرداخته و به عنوان مثال بفرمایند وقتی نرخ دلار در بازار آزاد به ۳۲ هزار تومان رسید، آیا جای نامه نوشتن و نقد عملکرد رییس کل بانک مرکزی وجود نداشت!؟

همچنین این پرسش مطرح است که آیا در شرایط فعلی دو مقام ارشد اقتصادی دولت (رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور) دغدغه های مهمتری ندارند که وقت خود را صرفِ نوشتن نامه های سرگشاده و رسانه ای کردن آن به رییس مجلس آن هم تنها به دلیل نام بردن از ۴ خیابانِ “پاستور، بهارستان، باب همایون و میرداماد”، می کنند!؟

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7327
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما