• کد خبر: ۷۴۵۶
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹ - : ۱۴:۱۹

احتمال تحریم “چلوکباب نایب” از سوی آمریکا

احتمال دارد آمریکا در اقدامی جدید در راستای گسترش تحریم ها، “چلوکباب نایب” را به لیست تحریمهایش اضافه کند.

 

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، دور جدید تحریم های همه جانبه آمریکا بر علیه تمام شئونِ زندگیِ مردم ایران به ویژه اقتصاد، بهداشت و درمان؛ طبق گفته خودِ مقامات آمریکایی، سخت ترین تحریم های آمریکایی وضع شده در طول تاریخ بر ضدّ یک کشور است.

دونالد ترامپ از ۳ سال پیش (۱۳۹۷) به گفته خودش وضع تحریمهای کشنده، فلج کننده و بی سابقه در تاریخ؛ را آغاز کرد و حال که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورده و تا ۲ ماه دیگر باید کاخ سفید را ترک کند نیز، دست از سیاست های تحریمی خود بر نمی دارد.

دولت ترامپ در جدیدترین اقدام خود در این زمینه روز گذشته چند شخص و شرکت جدید از جمله وزیر اطلاعات ایران را در لیست تحریمها قرار داد؛ این اقدام به معنای آن است که دست آمریکا برای وضع تحریمهای بیشتر آنقدر خالی شده که حالا به اقدامات نمایشی و تحریم وزیر اطلاعات روی آورده است، وگرنه واضح و مبرهن است که وزیر اطلاعات ایران حتی در شرایط غیرتحریمی نیز در لیست سیاه آمریکا (black list) قرار دارد.

همچنین افزودن تک تک و جداگانه نام شرکتهای ایرانی به لیست تحریمها نیز اقدامی نمایشی است زیرا با ۲ تحریم اصلیِ بانکی و حمل و نقل؛ عملا کل اقتصاد ایران و شرکتهای ذیل آن تحریم شده و افزودن جداگانه نام شرکتها به لیست تحریمها مضحکانه است.

بنابراین تحریم جدید دولت آمریکا و دیگر تحریمهای ماه های اخیر، نشان دهنده این واقعیت است که این کشور دیگر گزینه ای برای تحریم بیشتر بر ضدّ منافع ملت ایران ندارد و در ۳ سال اخیر هر گزینه ای برای تحریم در اختیار داشته، استفاده کرده است؛ بنابراین عجیب نیست اگر فردا بشنویم دولت آمریکا “چلوکباب نایب” را هم در لیست تحریمی خود قرار داده است و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، با آب و تاب از عواقب تحریم چلوکباب نایب می گوید.

در این شرایط دولت ج.ا.ا ایران باید توجه کند که در آستانه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا با مدیریت جو بایدن، ایران با توجه به مقاومت ۳ ساله خود و تمام شدن گزینه های تحریمی آمریکا، دست بالا را در برابر این کشور دارد و آمریکا عملا، گزینه و توان بیشتری برای افزایش فشار بر مردم ایران ندارد؛ بنابراین هرگونه مذاکره و ارتباط با دولت جدید آمریکا باید منوط به لغو همه تحریمها و فشارهای ۳ سال اخیر باشد؛ در غیر این صورت آغاز هرگونه مذاکره ای از سوی ایران به معنای بی توجهی به منافع ملی و مجاهدت و مقاومت جانانه ملت شریف و بزرگ ایران در ۳ سال اخیر است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7456
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما