• کد خبر: ۸۰۹۰
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۰ - : ۱۱:۰۳

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا برای وزیر صمت، نامه فدایت شوم نوشت!

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا برای وزیر صمت، نامه فدایت شوم نوشت!در شرایطی که مردم با مشکلاتی در بازار کالا دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از وظایف رسانه‌ها، پرسشگری و به چالش کشیدن مسئولان دولتی برای عمل به وظایفشان است؛ مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایسنا مشغول نگارش و انتشار خبر تبلیغاتی در مدح و ستایش از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

 

سمت راست: علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایسنا / سمت چپ: علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، کم‌تر از یک ماه پیش مشکلات اقتصادی و نابسامانی در بازار برخی کالاهای اساسی به جایی رسید که مقام معظم رهبری شخصا به موضوع ورود کرده و خواستار هماهنگی و اقدام مسئولان برای رفع مشکلات و کاهش قیمت‌ این کالاها شدند.

معظم‌له سه‌شنبه ۱۳ آبان ماه ۹۹ به مناسبت سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در سخنانشان با مردم که به صورت زنده از سیما پخش شد در بخشی از فرمایشاتشان به گرانی برخی کالاها اشاره کرده و فرمودند: «گرانی‌های اخیر واقعا توجیه ندارد. بسیاری از این گرانی‌ها، باید علاج شود و قابل علاج است. باید مسئولان با هماهنگی علاج کنند. گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه فرنگی بگیرید تا پوشک بچه؛ این گرانی‌ها، گرانی‌های بی‌دلیلی است و هیچ استدلالی پشت آن‌ها وجود ندارد و جنس هم هست. اگر هماهنگی باشد، هم وزارت صمت، هم مسئولان تعزیرات، هم بسیج و هم دستگاه‌های دیگری که مرتبط با قضیه هستند، هم گمرک و دیگران؛ همکاری کنند با یکدیگر و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند».

به دنبال این فرمایشات، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول اصلی تنظیم بازار، به سرعت نسبت به برگزاری جلسه اضطراری ستاد تنظیم بازار اقدام و از هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها برای افزایش سرعت در ترخیص و توزیع کالاها و کاهش قریب‌الوقوع قیمت‌ها خبر داد.

در چنین شرایطی شاهد بودیم که تمام رسانه‌ها نیز طبق وظایف ذاتی خود پیگیر اجرای مطالبات مقام معظم رهبری از وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها برای کاهش قیمت کالاهای اساسی بودند.

اما دو روز پیش خبری در خبرگزاری دولتی ایسنا منتشر شد که برخلاف این روند به جای پیگیری و مطالبه اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری؛ سراسر مدح و ستایش از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت بود؛ در حالی که بر اساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی فعالیت رسانه ای، خبرگزاری دولتی جای مدح وزیر دولتی نیست، بلکه جای پیگیری و ایفای حقوق مردم است و چنین اقدامی نیز تاکنون در این بخش سابقه نداشته است.

در این میان اما نکته قابل توجه و مهم‌تر این است که نگاهی به شناسنامه خبر یاد شده نشان می‌دهد که این خبر توسط شخص مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایسنا، یعنی آقای علی متقیان، تهیه و در این خبرگزاری منتشر شده است.

در این خبرِ سراسر تمجید و ستایش از علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از موضوعاتی همچون «هدیه وزیر صمت به اقتصاد کشور، مایه گذاشتن وی از آبرویش و جاری شدن خون تازه در رگ صادرات کشور با اقدامات وزیر صمت» در همین دو ماهه انتصاب وی سخن گفته شده است.

همچنین در رپرتاژمانندِ منتشره از سوی مدیرعامل خبرگزاری دولتی ایسنا برای وزیر صمت عنوان شده که «مخالفان وزیر با فضاسازی‌های ناحق، تصمیمات جسورانه وزارت صمت را مورد نقد قرار داده و به تخریب خادمان ملت در این وزارتخانه مهم اقتصادی می‌پردازند».

در این خبرِ رپرتاژ همچنین عنوان شده که «رزم‌حسینی در مسئولیت‌های پیشین خود ثابت کرده مرد عمل است و از هزینه دادن به خاطر مردم، کشور و انقلاب نمی‌هراسد».

در این رابطه این پرسش مطرح است که آیا مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، کاری و وظیفه ای مهم‌تر و واجب‌تر از تهیه و انتشار خبر و رپرتاژ در مدح و ستایش از وزیر صمت ندارد!؟ این در حالی ست که از مدیرعامل خبرگزاری دولتی انتظار می رود اگر شخصا قلم به دست می گیرد و درباره یک وزیر صنعتی_اقتصادی می نویسد، در راستی پیگیریِ مطالبات مقام عظمای ولایت و منافع مردم باشد نه برای مدح آن وزیر.

آیا اصولا و قانونا آقای علی متقیان که با یک واسطه از سوی نهاد تحت ریاست جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی (نهاد بالادستی سازمان جهاد دانشگاهی که رییس این سازمان، مدیرعامل ایسنا را منصوب می کند) به مدیرعاملی خبرگزاری دولتی ایسنا منصوب شده است تا پاسدار منافع کلان دولت جمهوری اسلامی، مردم و نظام باشد؛ با تهیه و انتشار خبر در مدح و ستایش یک وزیر، اینگونه به وظایفش عمل و به وطن خدمت می‌کند!؟

از تمام این‌ها مهم‌تر آیا مدیرعامل ایسنا انتقاد اخیر حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از مسئولان به دلیل گرانی کالاهایی همچون گوشت و مرغ را فراموش کرده است که اکنون به جای پیگیری اجرایی شدن این مطالبات از وزیر صمت به عنوان یکی از مسئولان مورد خطاب رهبر معظم انقلاب، به نوشتن «مدح‌نامه» برای وزیر مربوطه مشغول است!؟

امیدواربم مسئولان نظارتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهاد دانشگاهی، نهاد ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای مسئول به موضوع ورود کرده و جلوی استفاده‌های شخصی و گروهی از خبرگزاری دولتی ایسنا که متعلق به عموم مردم و بیت‌المال است را بگیرند.

خبر یاد شده را در زیر بخوانید:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=8090
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مجتبی محمودی گفت:

    وزیر صمتی که سمت رسانه ها نیست!

    تمجیدهای اخیر و رپرتاژگونه مدیرعامل یکی از خبرگزاری های اصلی کشور از وزیر صمت درحالی انجام می شود که متاسفانه رویکرد و سابقه عملکردی رزم حسینی در عین نقاط قوت، نشانگر عدم تعامل سازنده وی با رسانه ها و غفلت از نقش و جایگاه آنان در مهندسی افکار عمومی است.
    متاسفانه وزیر صمت فعلی در مدیریت قبلی خودش در خراسان رضوی نشان داد که ابدا سمت رسانه ها نبوده و هیچ توجهی به دغدغه اصحاب رسانه نشان نداده است هرچند که رسانه ها و مطبوعات خطه خورشید به سبب رسالت اجتماعی خودشان و از سوی دیگر غیرافراطی بودن شخص رزم حسینی در موضعگیریهای سیاسی و سابقه انس ایشان با سردار سلیمانی در حمایت از وی سنگ تمام گذاشتند اما امان از کمترین التفاطی از سوی جناب رزم حسینی که اگر در روزگار صدر اسلام می زیست ثروتش را صدها شتر می بایست بار برند!
    برند رزم حسینی توسعه قلعه گنج در دوران خدمت در کرمان بود و تمجید رهبری از آن طرح که بارها و بارها شنیدیم و مرور کردیم و باز هم به احترام تفقد حضرت آقا بر عملکرد شعاری و رویکرد غیررسانه ای جناب استاندار سابق خراسان رضوی دم فرو بستیم به گمان اینکه مثلث اقتصادی ایشان در خراسان رضوی شاید روزی بنا به ضرورت ضلع چهارم رسانه و پیوست رسانه ای را نیز به انضمام خودش بیافزاید اما امان از اینهمه امید و بیم امروزمان اینکه همان رویه و رویکرد استاندار پیشین خطه خورشید در وزارت صمت هم در مواجهه با رسانه ها و سیستم اطلاعرسانی عمومی کشور تکرار شود.
    مهمترین دستاورد استاندار پیشین خراسان رضوی شاید دور هم نشانی مدیران دستگاههای مختلف اجرایی با قضایی و امنیتی برای خدمت به مردم بود که همچنان برکت دارد اما باید پذیرفت که در جهان امروز غفلت از قدرت نرم رسانه ای و عدم آگاهی بخشی به هنگام به مردم و مواجهه ناصحیح و یکطرفه با رسانه ها و بی اعتنایی به اصحاب رسانه، کاهش سرمایه اجتماعی مردم را رقم می زند و اعتماد عمومی را مخدوش می سازد که تکرار این تجربه در وزارتخانه ای که بیش از هر منظومه دیگری نیازمند شفافسازی و پاسخ به مطالبات و پرسشهای متورم شده مردم است زنگ خطر امروز و هشداری برای این وزیر و وزارتخانه صمت و رسانه های دغدغه مند کشور است.
    یاعلی مدد
    بااحترام
    مجتبی محمودی

دیدگاه شما