• کد خبر: ۸۲۵۶
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۲ - : ۱۳:۳۸

آقای وزیر! شما امانت دارید، نه مطلق العنان

وزیر صمت مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با مدرک دکترای مرتبط را برکنار و یک لیسانسه غیرمرتبط را جایگزین وی کرده است. وی باید دلایل این انتصاب را شفاف و منطقی بیان کند، زیرا وی صرفا امانت دارِ این وزارتخانه است نه مطلق العنان.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در شرایط تحریمی یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد که در ارتباط مستقیم با تامین ارز مورد نیاز کشور نیز هست، صندوق ضمانت صادرات است؛ با این حال علیرغم این حساسیت اخیرا وزیر صمت افروز بهرامی مدیرعامل وقت این صندوق که دانش آموخته دکترای فاینانس بود را برکنار کرد تا یک لیسانسیه علوم ارتباطات! را جایگزین وی کند.

حکم وزیر صمت برای عبدالله ساجدی با سربرگ طلایی

این اقدام به طور طبیعی انتقادات صریح و تند برخی کارشناسان و به ویژه صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی با آمریکا و البته جهانِ تحت انقیادِ این کشور را، به دنبال داشت.

در چنین شرایطی از هر زاویه ای که به ماجرا نگریسته می شود به نظر می رسد که حق با منتقدان است‌. واقعا کدام “عقل سلیم و منطقی” حکم می کند که در بهبوهه تحریم و جنگ اقتصادی؛ مدیرعامل وقتِ صندوق ضمانت صادرات که دارای مدرک دکترای مرتبط با حوزه کارش است، برکنار شود تا به جایش فردی با مدرک به مراتب پایین تر و از آن بدتر، غیرمرتبط و بدون تجربه در این حوزه، جایگزین شود!؟

افروز بهرامی، مدیرعامل برکنار شده صندوق ضمانت صادرات با دکترای فاینانس

این اقدام غیرمنطقی و برخلاف مصلاح و منافع ملی است؛ مگر آنکه مصلحت و دلیل مهمتری وجود داشته باشد که در این زمینه ضروری است وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتخاب خود، شفاف سازی کند.

عبدالله ساجدی، مدیرعامل منصوب شده در صندوق ضمانت صادرات با مدرک لیسانس ارتباطات

تا آن زمان به جناب آقای علیرضا رزم حسینی، وزیر محترم صمت یادآوری می کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تمام مسوولان، صرفا امانت دار مجموعهِ تحت مدیریت خود هستند و طبق قانون و شرع “موظفند” بهترین تصمیم را در انتصابات و مدیریت آن مجموعه اتخاذ کنند.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت

بدیهی است که یک امانتدار، باید نسبت به تصمیمات خود پاسخگو باشد و هرگز مطلق العنان، نخواهد بود.

همان طور که حضرت آیت الله رییسی، ریاست محترم قوه قضاییه اخیرا تذکر دادند؛ در نظام اسلامی مسوولان حتی پس از پایان دوره مسوولیت خود نیز در قبال تبعات تصمیمات و عملکرد خود پاسخگو خواهند بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=8256
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. علی گفت:

    سلام
    باید دید اولا آن دکتری فاینانس واقعی بود یا نه.
    دوما پرونده آن خانم را بررسی کنید.
    بعد نظر بدید

دیدگاه شما