• کد خبر: ۸۹۵۳
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۲ - : ۱۷:۴۳
انزجار مردم تبریز از سلطان عثمانی

آذریِ شیعه مذهبِ مریدِ علی چه ربطی به ترکِ عثمانی دارد!؟

به دنبال شعرخوانی اردوغان برای تحریک گروهک های نژادپرستِ “پان ترکیست” بر علیه منافع ملی و تمامیت ارضی ایران؛ مردم تبریز امروز (شنبه) به صورت خودجوش در برابر کنسولگری تبریز در این شهر تجمع و از این اظهارات نژادپرستارانه اعلام انزجار کردند.

 

تجمع خودجوش و اعلام انزجار مردم تبریز از شعرخوانی نژادپرستانه سلطان عثمانی مقابل کنسولگری ترکیه/ امروز

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، رجب طیب اردوغان ۲ روز پیش در رژه پیروزیِ سربازان ترکیه در قلب کشور آذربایجان! شعری از نژادپرستانِ پان ترکیست خواند که مدعی هستند آذری های شرق رود ارس در ایران، از مردم غرب رود ارس در کشور آذربایجان، جدا افتاده اند.

هدف اردوغان از این اقدام تحریک احساسات نژادپرستانه پان ترکها و القای این مسئله بود که کشور آذربایجان دو تکه شده و یک تکه آن در آن سوی رود ارس و در ایران، باقی مانده است و حال اردوغان به عنوان میراث دار امپراطوری “ترکانِ عثمانی”؛ مدعی این موضوع است.

این در حالی است که اصولا کشور آذربایجان فعلی، تا حدود ۲۰۰ سال پیش جزیی از خاک ایران بوده و در جنگهای قاجار و روس، از ایران جدا شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، به عنوان کشور “جمهوری آذربایجان” استقلال یافت و هیچ ارتباطی چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ نژادی و مذهبی؛ به کشور ترکیه و ترکهای عثمانی ندارد.

در این زمینه باید یادآور شد که بیش از ۹۰ درصد مردمِ کشور آذربایجان، همچون اجداد مادری خود در ایران، شیعه ۱۲ امامی هستند و پس از فروپاشی شوروری در ۱۹۹۱ (۲۹ سال پیش) نیز در بخش غربی رود ارس تجمع کرده و خواستار بازگشت به سرزمین مادری خود، ایران بودند.

“فیلم مستند باقیمانده از تجمع مردم در در ساحلِ غربی رود ارس (در کشور آذربایجان کنونی)، بلافاصله بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اظهار علاقه آنها به هموطنان خود در این سوی رود ارس در ایران و سرزمین مادری”

در چنین شرایطی اردوغان می خواهد کشور آذربایجان که فرزندِ ایران زمین است را به عنوان بخشی از امپراطوری سابق عثمانی و مردم آن را شاخه ای از نژادِ ترکهای عثمانی جا بزند تا بدین ترتیب رویای خود را برای تجمیعِ ترکهای منطقه تحتِ رهبری کشور ترکیه و احیای امپراطوی عثمانی البته در سطحی کوچک و کاریکاتور وار، محقق کند.

ماجراجویی های رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در چند سال اخیر خبرساز بوده است. از اعزام نیرو و دخالت تمام عیار در جنگ داخلی لیبی تا تصرف شمال سوریه و بمباران این کشور

در این زمینه باید از آقای اردوغان و تمام گروه های پان ترکیست فعال در منطقه پرسید که اصولا آذریِ شیعه مذهبِ مریدِ امیرالمومنین علی (ع) چه ربطی به ترکِ عثمانی دارد که چشم طمع به آذری های کشور آذربایجانِ فعلی و ایران دوخته اید!؟

البته آذری های ایران امروز جواب سلطان نوعثمانی را دادند و مردم تبریز در تجمعی خودجوش در مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز حاضر شده و از نفرت پراکنی و ماجراجویی اردوغان، ابراز انزجار کردند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=8953
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما