• کد خبر: ۹۲۵۷
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۵ - : ۲۲:۰۵

اقدام خبرگزاری ایسنا علیه امنیت ملی!

در شرایطی که سال‌هاست خُرده کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برای فشار بر ایران از نام جعلی خلیج عربی و برخی کشورهای دیگر نیز نام مجعول خلیج را برای آب‌های سرزمینی ایران به کار می‌برند؛ خبرگزاری دولتی ایسنا در خبر خود از نام مجعول «خلیج» برای اشاره به خلیج همیشه فارس، استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، حدود هفت سال است که خبرگزاری دولتی ایسنا تحت مدیریت علی متقیان، با مشکلات مختلفی روبه‌روست؛ از بروز فساد مالی، رانت‌خواری و سواستفاده برخی مدیران این خبرگزاری از جایگاه مدیریتی خود برای تامین منافع شخصی شان، تا اخراج خبرنگاران افشاگر و فسادستیز این خبرگزاری به دلیل افشای فساد و رانت‌خواری همین مدیران.

این وضعیت باعث بروز مشکلات در کارکرد این خبرگزاری دولتی شده تا جایی که در جدیدترین نمونه، این خبرگزاری در خبر منتشره امشب بر روی خروجی خود؛ برخلاف واقعیت‌های تاریخی و اصول مسلم ملی، از نام جعلی خلیج برای خلیج همیشه فارس و آب‌های سرزمینی ایران در یک خبر خود استفاده کرده است.

در همین رابطه مجید معتمدی، دبیر خبر خبرگزاری ایسنا که تیرماه امسال پس از ۱۵ سال خدمت در این سازمان به دلیل افشای فساد مالی مدیر اداره اخبار اقتصادی این خبرگزاری و پیگیری چند پرونده دیگر از سوی علی متقیان، مدیرعامل ایسنا اخراج شده است، می‌گوید: «بنده بیش از یک سال است که موضوع سومدیریت مدیرعامل ایسنا و برخی پرونده‌های موجود را پیگیری کرده و به مقامات مسئول از جمله در نهاد محترم ریاست جمهوری، با مستندات کامل گزارش کرده‌ام اما متاسفانه تاکنون اقدامی نشده و در مقابل؛ مدیرعامل ایسنا با فحاشی بنده را از این خبرگزاری اخراج کرد. در چنین شرایطی با سومدیریت ایشان باید منتظر گاف‌ها و اتفاقات بدتری نیز در این خبرگزاری ملی بود»‌.

وی خاطرنشان می کند: من به واسطه ۱۵ سال حضورم شهادت می دهم که ۹۹.۹۹ درصد از پرسنل ایسنا افرادی وطن پرست، زحمتکش و ولایی هستند، اما متاسفانه رها کردن شیرازه امور از سوی مدیرعامل فعلی خبرگزاری باعث شده که هر ازچندگاهی گاف ها و خطاهای بزرگی در کارکرد و عملکرد خبرگزاری ایسنا بروز کند. همچون مورد امشب که بسیار تاسف آور بوده و برای هر ایرانی ای؛ دردآور است. امیدوارم عزیزان مسوول اجازه ندهند نظام، مردم و پرسنل خبرگزاری ایسنا؛ بیش از این هزینه ادامه مدیریت آقای متقیان را بدهند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9257
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما