• کد خبر: ۱۰۸۶۰
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷ - : ۱۴:۳۷
در نشست مسئولان استانی لرستان مطرح شد:

شناسایی ظرفیت‌های معدنی لرستان لازمه رونق تولید در صنایع معدنی

  به دنبال برگزاری نشستی در فرمانداری بروجرد با حضور دکتر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و مدیران وکارشناسان ایمیدرو و تعدادی از نمایندگان معدن‌دار نسبت به شناسایی ظرفیت‌های معدنی لرستان جهت رونق تولید در صنایع معدنی تاکید شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛بر اساس این گزارش، این جلسه به ریاست آقای احمد گودرزیان فرماندار شهرستان بروجرد تشکیل و به شناسایی ظرفیت‌های معدنی و راه‌های توسعه بخش معدن در شهرستان بروجرد پرداخته شد.
در ادامه نماینده مردم بروجرد مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت صنایع معدنی می‌بایست اقداماتی در جهت ایجاد وضعیت اقتصادی در حوزه معدن در بروجرد انجام گیرد.
عباس گودرزی ضمن اشاره به به تعداد معادن غیرفعال شهرستان بروجرد به برنامه‌ریزی جهت فعالیت مجدد و توسعه بخش معدن در بروجرد تأکید داشت.
همچنین دکتر عظیمی مدیرکل احیای معادن کوچک شرکت تهیه و تولید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایمیدرو جهت توسعه بخش معدن و تکمیل زیرساخت‌های معدنی استان اشاره کرد.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز از دیگر حاضران در این نشست بود که ضمن اشاره به به ظرفیت‌های غنی معدنی استان گفت: ایجاد زیرساخت‌های معادن لرستان از جمله شهرستان بروجرد در برنامه‌های سازمان صمت استان است.
دکتر بختیار رازانی به وظایف و برنامه‌ها و هماهنگی‌های سازمان صمت استان و اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدن زاگرس (لرستان) و ایمیدرو اشاره کرد.
در ادامه مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی زاگرس (لرستان) ضمن اشاره به اقدامات و برنامه‌‌های سازمان در استان و تشریح پروژه‌های انجام شده و در حال انجام در حوزۀ زمین‌شناسی و اکتشافات پرداخت.
به گفته مهندس حجت‌اله کریمی در حال حاضر اکیپ‌های از سازمان در منطقه در حال پی‌جویی و اکتشافات معدنی جهت شناسایی پتانسیل‌های معدنی در منطقه هستند.
وی به حمایت‌های استانی و همکاری سازمان صمت استان لرستان جهت سرعت بخشیدن به مطالعات زمین‌شناسی و اکتشافی در استان تأکید کرد.
شایان ذکر است؛ نمایندگان معدن‎دار نیز به بیان مسائل و مشکلاتشان در حوزه معدنی پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=10860
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما