• کد خبر: ۱۲۵۹۹
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۶ - : ۱۰:۲۸

وزیر صنعت و متهمِ معروفِ قاچاق سازمان‌یافته عکس مشترک گرفتند!

در حالی‌که پرونده عباس ایروانی _ مالک هلدینگ عظام _ در دستگاه قضایی باز است، روز گذشته وزیر صمت برای افتتاح کارخانهِ این فردِ متهم به قاچاقِ سازمان‌یافته؛ به محل کارش رفت، در کنارش نشست و در جلوی دوربین عکاسان و خبرنگاران با او عکس مشترک گرفت!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، عباس ایروانی،‌ فرد شناخته‌شده‌ای بوده و بارها تصاویر او در حال دفاع از خودش در جلسات دادگاه از تلویزیون پخش شده است.

وی چندی پیش به اتهام “افساد فی‌الارض و قاچاق سازمان‌یافته”، دستگیر و جلسات محاکمه‌اش به صورت علنی و با حضور تصویربرداران صداوسیما برگزار شد، اتهامی که در صورت محکومیت در آن حکمش اعدام بود.

وزیر صمت در کنار فردِ متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور/ ۱۳۹۹.۱۱.۱۵

البته در یکی از جلسات دادگاه در تاریخ هشتم تیر ماه امسال قاضی صلواتی، قاضی محترم پرونده وی اعلام کرد که عنوان اتهامی عباس ایروانی مالک هلدینگ اقتصادی عظام از “افساد فی‌الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور” به “اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۶۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار تغییر کرده است”.

حضرت آیت‌الله رییسی ریاست محترم قوه قضائیه در همین دوران کوتاه به دست گرفتن مدیریت قوهِ عدلیه نشان داده که در اجرای عدالت و برخورد با مجرمان اقتصادی، به ویژه دانه‌درشت‌ها با احدی شوخی ندارد و اتفاقا سراغ دانه‌درشت‌ها می‌رود.

عباس ایروانی متهم به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو است

در این پرونده این پرسش مطرح است که در شرایطی که از نظر نهادهای امنیتی و قضایی کشور؛ هلدینگ عظام و راس آن یعنی عباس ایروانی؛ دارای مشکلات و اتهامات متعدد اقتصادی از جمله اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و قاچاق سازمان‌یافته بوده است، چرا یک دولتمرد در ترازِ وزیر این مملکت روز گذشته (چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه) در کارخانه این فرد حاضر شده و در جلوی چشم خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران، در کنارش نشسته و با او عکس می‌گیرد.

حجم قاچاقِ منتسب به عباس ایروانی ۶۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار است

آیا این کار در خوشبینانه ترین حالت، یک کج‌سلیقگی و فرستادن پالس منفی به جامعه نیست که فرد ارشد از قوه مجریه بدون توجه به سابقه و اتهامات و پرونده مطرح درباره یک متهمِ کلان اقتصادی، در میان هیاهوی خبرنگاران و تصویربرداران شخصا در محل کارِ وی حاضر شده و این فرصت را ایجاد می‌کند که فرد متهم به قاچاق سازمان‌یافته که همچنان نیز پرونده‌اش در قوه قضاییه باز است، با وزیر مملکت عکس مشترک بگیرد و احیانا حاشیه امن برای خود ایجاد کند…!؟

در این شرایط این پرسش کلیدی و استراتژیک مطرح است که اگر هلدینگ عظام دارای اتهامات متعدد در حوزه قاچاق سازمان‌یافته، اخلال در نظام اقتصادی کشور و… نبود، چرا عباس ایروانی، مالک آن بازداشت شد و اگر هست؛ چرا وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون توجه به این سابقه در نشستی با حضور وی و عکاسان و فیلمبرداران حاضر شده است!؟ آیا این باعث ایجاد تضاد و دوگانگی در ذهن مردم و افکار عمومی نمی‌شود!؟

ارزش ریالی قاچاقِ اتهامی گروه اقتصادی عظام که وزیر صمت با رییس آن عکس گرفته؛ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است

واضح است که عباس ایروانی در حال حاضر در سنگین‌ترین اتهامات جرائم کلان اقتصادی قرار دارد و بنابراین زیبنده و شایستهِ دولتمرد جمهوری اسلامی ایران نیست که در کنار شخص متهم به قاچاق سازمان‌یافته که پرونده‌اش نیز اتفاقا جزو پرونده‌های پر سروصدای فساد اقتصادی در کشور بوده و بارها عکس و تصاویر وی در حال محاکمه در دادگاه از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شده است، قرار بگیرد.

باید توجه شود که تراز و مصالحِ مردم و جمهوری اسلامی ایران باید از سوی دولتمردان حفظ شود و این موضوع وزیر و وکیل و شهروند نمی‌شناسد.

گذشته از این موضوع، موارد دیگری درباره این پرونده وجود دارد که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12599
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. پرپر گفت:

    مسول این سایت کیه من باهاشون کار دارم

دیدگاه شما