• کد خبر: ۱۲۸۶۹
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۴ - : ۵:۳۵
نامه سرگشاده خبرنگار اخراجی ایسنا به رییس دفتر رییس جمهور؛

“بی‌شرف” نامیدنِ دولت جمهوری اسلامی ایران چه حکمی دارد!؟

جناب آقای واعظی به درستی فرموده‌اید توهین به رییس جمهوری اقدامی “غیرمسئولانه، ضد ملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه است”، بر همین اساس خواهشمندم بفرمایید از نظر حضرتعالی “بی‌شرف” نامیدن دولت جمهوری اسلامی ایران در جلسه رسمی در خبرگزاری دولتی، چه حکمی دارد و سزایِ فردِ فحاش و هتاک به همین رییس جمهور و دولتش و البته فرد حمایت‌کننده از او که اتفاقا نماینده دولت در خبرگزاری نیز هست، چیست!؟

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، مجید معتمدی _ خبرنگار و دبیر خبر خبرگزاری ایسنا _ که به دلیل افشای فساد و پیگیری چند پرونده فساد مالی از سوی مدیرعامل این خبرگزاری اخراج شده است، در واکنش به توهین به رییس جمهوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نامه سرگشاده‌ای به محمود واعظی _ رییس نهاد ریاست جمهوری _ نوشته است که در زیر می‌خوانید:

با سلام و عرض ادب، جناب آقای دکتر واعظی، به دنبال اقدام برخی در توهین به ریاست محترم جمهور مشاهده کردم که این کار را “اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضد ملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه” نامیدید.

با خواندن این سخنان دریغم آمدم که به حضرتعالی یادآوری نکنم اینجانب دقیقا چند ماه پیش به دلیل حمایت از حرمتِ همین دولت (که به دلیل آنکه انتخاب مردمِ بزرگ و کریمِ ایران است حرمتش باید حفظ شود) که در جلسه‌ای رسمی در خبرگزاری دولتی ایسنا، از سوی شرکت متخلف واردکننده خودرو “بی‌شرف” خوانده شد، تحت شدیدترین فشارها از سوی نماینده دولت در خبرگزاری ایسنا یعنی آقای علی متقیان، مدیرعامل این خبرگزاری قرار گرفتم و در نهایت نیز از کار اخراج شدم.

این پرسش اساسی مطرح است که چرا مدیرعامل یک خبرگزاری دولتی، در برابر فحاشی و هتاکی به همان دولت، به جای برخورد با فرد هتاک؛ با نیروی خود که از شان و حرمت دولت دفاع کرده، برخورد کرده است!؟

جناب آقای واعظی! جرم بنده این بود که پروندهِ تخلفاتِ این شرکت واردکننده خودرو که علی‌رغم فروش هزاران دستگاه خودروی خارجی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ از تحویل خودرو به مالکان، خودداری می‌کرد را پیگیری کردم و تحت تطمیع و بعد نیز تهدیدها و فشارهای این شرکت و سپس مدیرعامل خبرگزاری برای بستنِ این پرونده، ساکت شدن و مسکوت گذاشتن حقِ مردمِ مالباخته، قرار نگرفتم.

پس از آن نیز در جلسه‌ای رسمی در محل خبرگزاری ایسنا با حضور مدیرعامل خبرگزاری؛ مسئول این شرکت واردکننده خودرو چند بار دولت جمهوری اسلامی ایران را “بی‌شرف” نامید و این کارش مورد حمایت مدیرعاملِ خبرگزاری نیز قرار گرفت، با این حال با فرد فحاش برخوردی نشد و نماینده شما در خبرگزاری یعنی شخصِ مدیرعامل ایسنا نیز، علی‌رغم دفاع از این فردِ فحاش و هتاک به دولت جمهوری اسلامی ایران، همچنان در سِمَت خود باقی است و در مقابل بنده بعد از ۱۵ سال خدمت با کارنامه روشن از خبرگزاری اخراج شده‌ام.

شرکت واردکنندهِ خودروی گردن کلفت و مال مردم خور در محلِ خبرگزاری دولت و در حضورِ نماینده دولت، دولتِ ج.ا.ا را “بی شرف” نامید و نه تنها با پاسخی روبرو نشد بلکه تحت حمایتِ مدیرعامل خبرگزاری نیز قرار گرفت!

به استحضار می‌رسانم همان طور که در جریان هستید اینجانب شرح ماوقعِ این پرونده و همچنین پرونده فساد مالی یکی از مدیران ارشد خبرگزاری که بنده افشاکننده فسادش بودم را طی نامه‌ای رسمی به نهاد محترم ریاست جمهوری انعکاس داده و خواستار اقدام شدم و پرونده‌ای برای متخلفان در نهاد تشکیل شد اما در نهایت علی‌رغم وعده‌های داده شده برای برخورد با متخلفان، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد.

در چنین شرایطی این نامه را خدمتتان می‌نویسم تا تنها این سوال را بپرسم که آیا توهین به رییس جمهوری محترم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با “بی‌شرف” خواندن کلِ دولتِ جمهوری اسلامی ایران آن هم در جلسه‌ای رسمی در خبرگزاری دولتی (که فایل صوتی آن نیز خدمت حضرتعالی ارسال شد)، دو جرمِ متفاوت است! که اولی را به درستی اقدامی ضد ملی، مجرمانه و … خواندید اما در برابر دومی که اتفاقا در سازمان زیر نظر شما اتفاق افتاده است تاکنون اقدامی نکرده‌اید!؟

در این شرایط اگر کمکی به پیگیری موضوع می‌کند فایل صوتیِ جلسه یادشده و فحاشی‌ها به دولت و سخنان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در دفاع از فرد فحاش به دولت جمهوری اسلامی ایران را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنم؛ شاید در آن صورت این توهین و تبعات بعدی آن از جمله پایمال شدن حقوق مردم در پرونده شرکت واردکننده خودرو، اخراج بنده از خبرگزاری و… نیز مورد توجه و پیگیری حضرتعالی قرار گیرد.

خبرنگار و مفتخر به افتخارِ سربازیِ همیشگیِ مردمِ ایران_ مجید معتمدی

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12869
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. حمید گفت:

    دورود به شرفت جناب معتمدی…بیشرف اونهایی هستند که از این مفسدها و گردن کلفتها حمایت میکنند وشمایی که دنبال طلب کردن حق مردم بودید رو بیکار کردن…ماه پشت ابر نمیمونه بالاخره فسادها و کثافتکاریها و دست های پشت پرده یروزی رو میشه….سپاس از شجاعت شما خدا به همراهت

  2. س گفت:

    در کشور ما که همه تشنه عدل الهی هستند توقع حمایت از کسانی که در این راه پیش قدم میباشند داریم . نه اینکه به جرم افشای سواستفاده ها تحت تعقیب قرار بگیرند. درود بر شرف اقای معتمدی

  3. فرخ گفت:

    دمت گرم آقای متعمدی،شما مردانگی کردی حرف دل مردمت رو زدی و حیف که تو این مملکت کسی که بخواد از حق صحبت کنه باید صداش قطع بشه تا نکنه دست یه عده رو بشه،شما خوشحال باش که حداقل سرت جلو مردم کشورت بالاست

  4. کمال گفت:

    درود بر شرفت آقای معتمدی که فساد مالی شرکت رامک خودرو رو برملا کردین واز حق وحقوق پایمال شده مردم توسط این شرکت
    دفاع کردین

دیدگاه شما