• کد خبر: ۱۲۹۱۸
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۵ - : ۹:۲۱

اقتصاد انگلیس ۱۰ درصد کوچک شد

مرکز ملی آمار بریتانیا (ONS) اعلام کرد که اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰ پس از یک سری تعطیلی های گسترده برای مهار ویروس کرونا بیشترین انقباض ثبت شده در تاریخ خود را تجربه کرد و دچار یک رکود بی سابقه شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛بر اساس اطلاعات جدیدی که مرکز ملی آمار بریتانیا(ONS)  روز جمعه اعلام کرد ، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش یافته است.

این کاهش سالانه ناشی از یک رکود اقتصادی در ابتدای سال بود که در پی شروع بحران ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ از ماه های فوریه و مارس صورت گرفت.

داده های این مرکز همچنین نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم شروع به بازگشت کرد، اما ۷.۸ درصد کمتر از پایان سال ۲۰۱۹ بود.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، علی رغم یک سری تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی دیگر در سراسر این کشور، اقتصاد تقریباً یک درصد رشد داشت.

عملکرد تقریباً بدون رشد اقتصادی انگلیس در پایان این سال پس از رشد ۱۶ درصدی از ژوئیه تا سپتامبر حاصل شد. این رشد در حالی رخ داد که اقتصاد انگلیس از شدیدترین سقوط خود طی ۳۰۰ سال گذشته بهبود یافته بود.

طبق اعلام مرکز ملی آمار بریتانیا، تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه دسامبر ۱.۲ درصد نسبت به ماه قبل از آن رشد کرد که کمی بهتر پیش بینی ها بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=12918
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما