• کد خبر: ۱۳۰۰۹
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷ - : ۷:۲۵
در ده ماهه امسال ؛

انجام بیش از یک و نیم میلیون بازرسی از بازار کالاهای اساسی

معاون بازرسی ورسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تشکیل بیش از ۶۶ هزار و۶۴۸ پرونده به ارزش بیش از ۳۰ هزار و۵۳۸ میلیارد ریال در ده ماهه سال جاری خبر داد .

به گزارش اقتصاد سالم؛احمدی در خصوص آمار بازرسی‌های ده ماهه از بازار کالاهای اولویت دار در کشور ، اظهار داشت :براساس آمار ارسالی از سوی سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها طی این مدت ، بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام گرفت که برای ۴۶هزار واحد صنفی متخلف ، پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۰ هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۸۱۰ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۱۱ ریال تشکیل شده است.
احمدی با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار، اظهار داشت : در بازرسی‌های مربوط به واحدهای تولیدکننده و عرضه کننده محصولات و فرآورده های لبنی، ۸۲ هزار و ۸۱۹ بازرسی انجام و ۳ هزار و ۱۶۰ پرونده به ارزش بیش از ۷۱ میلیار ریال تشکیل شده است.
وی بیان داشت : تعداد بازرسیهای انجام شده در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ در ده ماهه اول امسال در مجموع ۱۹۲ هزار و ۹۷۰ مورد بوده و در همین راستا برای ۱۷ هزار و ۴۱۴ واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر ۷۲۸میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و افزایش گشت های نظارتی از سوی دستگاه های مرتبط برای نظارت بر بازار و حفظ تعادل در روزهای پایانی سال یادآورشد : در شرایط کنونی پایش و نظارت مستمر بر تأمین، توزیع و قیمت کالاها و سایر اقلام پرمصرف در دستور کار بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانها قرار دارد و با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ظرفیت بازرسی اتاق‌های اصناف، با محتکران و گران‌فروشان با جدیت برخورد می شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13009
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما