• کد خبر: ۱۳۲۹۸
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳ - : ۹:۴۹

شهردار سابق صدرا به ۶ سال حبس محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: شهردار سابق صدرا در یکی از پرونده‌های جرائم ارتکابی مربوط به دوران تصدی مسئولیت به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سایر متهمین این پرونده پیش از این در مرحله بدوی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به مجازات‌های متعدد و حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند، گفت: پس از تجدید نظر خواهی متهمین پرونده در شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان فارس پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و دادنامه بدوی با اصلاحاتی مورد تأیید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی همچنین با بیان اینکه جرائم صورت گرفته در شهرداری صدرا در قالب دو پرونده در دادگستری شیراز مورد رسیدگی قرار گرفته است گفت: در یکی از پرونده‌ها موضوع رشا و ارتشا و فسادهای مالی مطرح بود که این پرونده پس از رسیدگی اولیه با اعتراض متهمین هم اکنون در دادگاه تجدید نظر در جریان رسیدگی است.

وی در خصوص پرونده دیگر این مسئول سابق که منتهی به صدور رأی قطعی شده است نیز اظهار داشت: در این پرونده که جرائمی از جمله فراهم نمودن موجبات فساد مطرح است، وی و سه متهم دیگر مطرح در پرونده به حبس محکوم شدند.

این مقام ارشد قضایی استان فارس با بیان اینکه متهم ردیف اول در این پرونده به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است از محکومیت متهم ردیف دوم این پرونده به دو مجازات ۴ سال حبس به لحاظ فراهم نمودن موجبات فساد و همچنین ۱۴ ماه حبس تعزیری به لحاظ تهیه فیلم و تصاویر مستهجن به منظور فساد خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: متهم ردیف سوم پرونده به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و متهم ردیف چهارم نیز به ۱۴ ماه حبس تعزیری در بخشی از پرونده و ۲ سال و یک روز حبس تعزیری دیگر در خصوص جرائم مطرح در این پرونده محکوم شده است.

این مقام ارشد قضایی استان فارس در پایان با تأکید بر اینکه موضوع رسیدگی به مفاسد با جدیت ویژه‌ای در دادگستری فارس در دستور کار قرار دارد، گفت: در برخورد جدی با فساد هیچ گونه محدودیتی نخواهیم داشت و هیچ مفسدی از برخورد قاطع قضایی مصون نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13298
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما