• کد خبر: ۱۳۸۶۱
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۵ - : ۱۵:۰۱

رایحه امیدواری با “انتخاب صحیح” مردم در انتخابات ۱۴۰۰

مقام معظم رهبری در “بیانیه گام دوم انقلاب” تأکید زیادی بر پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۴ دهه گذشته دارند.

به گزارش اقتصاد سالم؛تأکیدی بر آمده از اسناد و عقلانیت که مایه امیدواری خردمندان و اذهان بیدار است.
رهبر معظم انقلاب در همین حال اما در بخشی از بیانیه گام دوم به عبارت “تبلیغات نارسای مسئولان” اشاره می‌کنند!
عبارتی قابل تأمل که رهبر معظم انقلاب پس از بیان پاره‌ای از پیشرفت‌های نظام اسلامی آن را مد نظر قرار داده و می‌فرمایند: “بی‌شک این همه – پیشرفت – نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است”.
درباره “تبلیغات نارسای مسئولان” اما گفتنی‌های زیادی هست…

*رجال دولت اعتدال در صف اول سیاه‌نمایی چه می‌خواهند؟!

بدون هیچ اغراقی بخش اعظم دستگاه تبلیغی و رسانه‌ای کشور در سیطره قدرت دولت و شخص رئیس‌جمهور قرار دارد.
اما چرا دولت اعتدال و شخص آقای روحانی که باید مدافع وضع موجود باشند و از کوچک‌ترین پیشرفت کشور به وجد بیایند و آن‌ را به نمایه تبلیغات خود بدل کنند؛ در این باره سستی کرده و کار را به “تبلیغات نارسا” کشانده‌اند؟
در این باره ابهامات زیادی وجود دارد.
خاصّه اینکه مسئله فقط به تبلیغ نکردن یا تبلیغات نارسا هم محدود نیست و اسامی برخی مدیران ارشد ستاد دولت در صف اول “سیاه‌نمایی از اوضاع کشور” نیز دیده می‌شود.
به هر حال این مقوله از حافظه سیاست و رسانه ایران حذف نخواهد شد که همه با هم دیدیم سخنگوی اصلاح‌طلب دولت از احتمال تکرار آبان ۹۸ و یا احتمال شکست از کرونا حرف می‌زند، وزیر کشور دولت از حرف باطلی به نام گرسنگی می‌گوید، شخص رئیس‌جمهور روایتگر امر موهومی به نام “خزانه خالی” می‌شود و یا گزاره‌ای مثل “ابر بحران” که عقل آن ‌را تأیید نمی‌کند از جانب ستاد دولت پمپاژ می‌شود.
ایضا این معاون اول رئیس‌جمهور یعنی اسحاق جهانگیری بود که اصرار می‌کرد ایران در “شرایط ته درّه” قرار دارد!
و این در حالی بود که رهبری معظم پیش از این تأکید کرده بودند ما در “شرایط بدر و خیبر” قرار داریم.
و یا همینطور می‌توان از فعالیت‌های حسام‌الدین آشنا مشاور آقای روحانی سخن گفت که در مرکز بررسی‌های استراتژیک تحت مدیریت او همایشی برگزار می‌شود که طی آن “علیرضا علوی‌تبار” از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب سخنرانی می‌کند و طی نطقش خواستار اعتراض خیابانی میلیونی مردم علیه نظام اسلامی به بهانه مشکلات اقتصادی می‌شود!
مجددا تأکید می‌شود که تمام این رفتارها از جانب رجال دولتی صورت گرفته است که اولا باید مدافع وضع موجود باشد و ثانیا در تبلیغات خود به جای تأکید بر اغتشاش و شرایط ته درّه! از پیشرفت‌های کشور و امیدواری‌ها بگوید.
اما نمی‌گوید… و سؤال اینجاست که چرا؟!

* ضرورت روی کار آمدن یک دولت امیدوار و معتقد به پیشرفت

در این باره گمانه‌های زیادی وجود دارد.
برخی معتقدند تئوریسین‌های اصلاح‌طلب دولت از آنجا که هدفی با محتوای “آبان ۹۸” را دنبال می‌کنند، توانسته‌اند ذهن دولتمردان را تسخیر کنند.
عده‌ای دیگر از این می‌گویند که دولت برای اثبات خود به نفی دستاوردها می‌پردازد.
و کسانی هم هستند که در اشاره به اشتباهات سیاسی و تبلیغاتی دولت بحث سوءمدیریت و ناکارآمدی را مطرح می‌کنند.
در این میان البته گروه اول استدلال‌های بیش‌تری در چنته دارند.
آن‌ها تأکید دارند که اولا مغز و قلب دولت آقای روحانی اصلاح‌طلب است و این چپ‌گرایی که البته هرگز اعتدالی نیست توانسته دولت را در وجوه سیاست‌ورزی و رسانه‌ای دقیقا مطابق با خواست “هسته سخت اصلاحات” تنظیم کند.
ثانیا رخدادهایی مثل آبان ۹۸ که نه تنها قابل پیش‌بینی بودند (برخی محافل تحلیلی از سال‌ها قبل به احتمال وقوع اغتشاش اقتصادی تحت عنوان “فتنه اقتصادی” اشاره داشته‌اند!) بلکه به راحتی امکان مدیریت از سوی دولت را داشتند؛ اما عملا با اشتباهات آشکار دولت شدت یافتند و این مسئله تأملات ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.
تأملاتی که بعضا بسیار بدبینانه‌اند و هیچ توجیهی برای آنها قابل تصور نیست (مثل بی‌خبری آقای رئیس‌جمهور از ماجرای گرانی بنزین!).
این اخبار و این شواهد اما در صورت کلی نشان از این دارند که عبارت “تبلیغات نارسای مسئولان” یک بحر عمیق است. تعمداتی دارد و شاید سهوهایی. ضمن اینکه در صورت ادامه این رویه نیز یک ذنب لایغفر بزرگ روی می‌دهد و آن کتمان پیشرفت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف است.
کشور ایران، امروز و علیرغم همه مشکلات، گرانی‌ها، تحریم‌ها و سوء‌مدیریت‌ها اما پیشرفت‌های بزرگی در همه عرصه‌ها و حتی در بخش اقتصادی داشته است.
کتمان و انکار این پیشرفت‌ها با تبلیغات نارسای مسئولان بلیّه‌ای است که باید با مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ و البته با “انتخاب صحیح” مردم رفع شود و رئیس‌جمهوری انتخاب شود که باورمند به پیشرفت کشور باشد.

 

میثم کربلایی اصل

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=13861
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما