• کد خبر: ۱۴۱۴۱
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۸ - : ۱۴:۰۶

واگذاری حواله خودرو غیرقانونی است

در پی انتشار برخی آگهی‌های خرید و فروش حواله‌های ثبت‌نامی در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، خودروسازان بر ممنوعیت این اقدام تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد سالم؛برخی از برگزیدگان قرعه‌کشی‌های طرح‌های فروش خودروسازان، اقدام به فروش امتیاز خرید خودروی خود به اشخاص دیگر می‌کنند، در حالی که این شرکت نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و آن را غیر قانونی اعلام کرده‌ است. این اقدام از طریق اعطای وکالت بلاعزل، تحویل چک ‌و غیره، به صورت غیرقانونی انجام می شود.

پیش از این، نیروی انتظامی نیز بر اساس مصوبه‌های کمیته خودرو، خرید و فروش حواله‌های خودرو را تا یک سال غیرقانونی اعلام کرده و بر همین اساس برخی از سایت‌های خرید و فروش محصولات، پذیرش آگهی خرید و فروش حواله خودرو را ممنوع کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در سایت‌های خرید و فروش خودرو و برخلاف ضوابط و مقررات مندرج در مقررات، برخی افراد نسبت به واگذاری حواله ثبت‌نامی خودرو به صورت غیرقانونی اقدام می‌کنند.

در این اطلاعیه عنوان شده، هرگونه خرید و فروش حواله خودرو یا نقل و انتقال امتیاز منتخبان قرعه‌کشی‌ها تا پیش از پایان مدت زمان ترهین خودرو، ممنوع بوده و هرگونه عواقب سوء ناشی از آن معطوف به طرفین معامله است و ایران خودرو در این خصوص هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است: پیگیری عواقب ناشی از آن نیز تنها از طریق مراجع قانونی و ذی‌صلاح امکان‌پذیر خواهد بود.

‌این اطلاعیه افزوده، شرکت ایران‌خودرو در بخش‌نامه‌های اعلامی بر ممنوعیت فروش و نقل و انتقال خودرو (حتی به صورت وکالتی) یا واگذاری امتیاز منتخبان قرعه‌کشی تا پایان زمان ترهین یک ساله تاکید کرده و همه شرایط و محدودیت‌های اعلامی، در سایت رسمی شرکت ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir قابل مشاهده برای عموم مشتریان این خودروساز است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14141
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما