• کد خبر: ۱۴۷۲۹
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹ - : ۱۵:۳۰

نازنین! خودتی؛ پول مان را بده

کشور ژاپن در حالیکه حدود ۳ میلیارد دلار (معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان) از پولهای ایران را بلوکه کرده و از پرداخت آن خودداری می کند؛ در کلیپی عید نوروز را به زبان فارسی به ایرانیان تبریک گفته و برای ما آرزوی خیر و برکت کرده است!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اگر قرن بیستم قرن جنگهای نظامی و سخت بود و ۲ جنگ جهانی را در آن شاهد بودیم، اما دیگر دهه هاست که جنگ ها به سمتِ جنگِ “نرم” از طریق “رسانه” ها برای تاثیرگزاری بر افکار عمومی و برداشت آنها از حوادث و رویدادها مِیل کرده اند.

در این کلیپ کارمند سفارت ژاپن، پیانو می نوازد و در پایان به زبان فارسی، عید نوروز را تبریک می گوید

مخصوصا در یک دهه اخیر با انفجارِ فضای مجازی و گسترش شبکه های اجتماعی، تلاش کشورها بر “تولیدِ محتوا” در شبکه های اجتماعی برای تاثیرگزاری و جهت دهی به افکار عمومی در نقاط مختلف جهان، متمرکز شده است.

امروز (جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹) نیز نمونه کوچکی از این جنگِ نرم و تلاش را از سوی کشور “ژاپن” شاهد بودیم؛ به گونه ای که این کشور که در حدود ۴ سال اخیر حدود ۳ میلیارد دلار معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان از پولهای ایران را در بانکهای خود بلوکه کرده و از پرداخت آن خودداری می کند؛ برای حفظ و بهبودِ وجههِ خود میانِ مردمِ ایران، اقدام به تولید و انتشارِ گستردهِ کلیپی از تبریک گفتن عید نوروز از سوی سفیر و کارکنانِ سفارت ژاپن در ایران به زبان فارسی و با نمادهای سفره هفت سین کرده است!

ژاپنی ها می خواهند با پنبه سر بِبُرند

در این شرایط باید از دولت ژاپن پرسید دُمِ خروس را باور کنیم یا قسمِ حضرت عباس را!؟ اگر شما واقعا دوستِ مردمِ ایران هستید و برای آنها در آستانه سال نو، آرزوی “خیر و سعادت” می کنید؛ چرا چند سال است که میلیاردها دلار پولِ همین مردم را در کشورتان بلوکه کرده و پس نمی دهید!؟

بلوکه کردن ۳ میلیارد دلار از پولهای مردم ایران از دلایل رشد شدیدِ نرخ ارز بوده است

آن هم در شرایطی که به آن نیاز مبرم دارند و به دلیل بلوکه شدن و عدم ورود همین پولها به کشور است که نرخ دلار تا این حد افزایش یافته و باعث تورمِ سرسام آور و کمرشکن شده است.

نازنینی که می خواهی با پنبه سر بِبُری! ما مثلی داریم که می گوید شما بگویید “ف” ما می گوییم “فرحزاد”. پس این فیلم ها را برای ما بازی نکنید یا حداقل قبلش پول مان را بدهید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=14729
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما