• کد خبر: ۱۵۳۶۲
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۶ - : ۱۲:۴۴

آغاز خصوصی سازی در صنعت خودرو

دولت تدبیر و امید در آخرین روزهای عمرش تصمیم گرفته تا بخشی از سهام خود در شرکت های خودروسازی را واگذار کند.

به گزارش اقتصاد سالم؛یکی از مشکلات اصلی صنعت خودرو، بنگاه داری دولت است. حضور سهامداری دولت ها در دو شرکت ایران خودرو و سایپا نه تنها بهره وری و کارایی را در صنعت خودرو پایین آورده و زمینه بروز فساد و رانت را ایجاد کرده بلکه اجازه میدان داری بخش خصوصی در این دو شرکت را هم نمی دهد. این وضعیت به گونه ای است که حتی در شرایط کنونی که سهام دولت در پایین ترین سطح ممکن است، سایه و نفوذ دولت در دو خودروساز پررنگ و تعیین کننده می باشد. در همین راستا بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که هر چه سریعتر دولت بایستی سهام باقی مانده خود را عرضه و به فروش برساند تا دولت هیچ جایگاه حقوقی برای تصمیم گیری و اثرگذاری نداشته باشد.

در همین راستا دولت تدبیر و امید در آخرین روزهای عمرش تصمیم گرفته تا بخشی از سهام خود را در شرکت های خودروسازی واگذار کند. براین اساس طبق مصوبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹ قرار است ۸ درصد از سهام متعلق به ایدرو در ایران خودرو را بابت رد دیون واگذار شود.

 

منبع: خط بازار

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=15362
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما