• کد خبر: ۱۶۷۷۲
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۷ - : ۱۳:۳۲

آقای رییس جمهور! با این “آشنا” بازی ها مملکت را بر باد داده اید

ماجرای فایل صوتی ظریف نشان داد که نیشی که یک “آشنا” می تواند به یک کشور بزند، از هزاران “غریبه” و دشمن بدتر است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در تاریخ ثبت است که امیرِ شهید (میرزا تقی خان فراهانی، امیرکبیر) در پاسخ به دخالتهای بی جای شاهِ نادان (ناصرالدین شاه) در اداره امور مملکت در نامه ای به وی نوشت:” اداره ­ی امور مملکت با توصیه عمه و خاله نمی ­شود” و البته سر و جانِ خود را در راهِ اصلاح امور مملکت داد.

با وجودِ گذشت ۱۷۰ سال از زمان شهادتِ امیرکبیر (۱۲۳۰) ظاهرا هنوز در بر همان پاشنه می گردد و برخی از مدیران در ایران از جمله رییس جمهور، همچنان براساس روابطِ دوستی و خویشیِ خود مملکت را اداره می کنند و توجهی به عواقبِ سنگینِ این نوع مدیریت برای مردم و کشور ندارند.

جدیدترین مصداق در این موضوع، نشتِ فایلِ صوتی وزیر امور خارجه از مجموعه تحت مدیریتِ حسام الدین آشنا، یارِ غارِ رییس جمهور است که در دولت وی به عنوان رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب شده اما یا سهوی یا عامدانه (نیروهای امنیتی باید مشخص کنند) از مدیریتِ یک پروژه سادهِ تاریخ نگاری با مشارکتِ مدیران بلندپایه دولت که به گفته خودشان جزو اسرار محرمانه محسوب شده و قرار نبوده منتشر شود؛ عاجز بوده است.

در این مورد مشخص نیست حسام الدین آشنا براساس کدام مجوز و صلاحیت، کار مصاحبه با اُمَرای دولت را به گروهی ۵ نفره از جمله افرادی همچون “حسین رسام” و “سعید لیلاز” به عنوان یک عنصرِ سیاسیِ ردهِ پنجم که البته دهانی گشاد هم (در رانت خواری در دولتهای اصلاح طلب) دارد اما کارنامه وی خالی از کمترین سابقه خدمت به مردم بوده، سپرده است و حال که فایل نشت کرده و به دستِ رسانهِ سعودی رسیده، چه کسی باید پاسخگو باشد!؟

“آشنا” ها دور رییس جمهور را گرفته اند. پس مردم چه!؟

آیا آقای آشنا حق داشته پروژه مصاحبه با اُمَرای دولت را با بودجهِ نجومی حدود ۳ میلیارد تومانی! به دوستانِ خود واگذار کند!؟ آیا اصولا نشستن، گپ زدن، صرفِ قهوه اعلای برزیلی و میوه های نوبرانه با نامِ پرطمطراقِ “تجربه نگاری”! با چند وزیر و ضبطِ صدای آنها نیاز به ۳ میلیارد تومان بودجه دارد!؟ اداره مملکت با حرف عمه و خاله در این حد!؟

سوال مهمتر آن است که خودِ حسام الدین آشنا براساس کدام صلاحیت و کارنامهِ موفق، به سِمَت رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب شده است!؟ آیا صرفِ رفاقت و آشنایی با رییس جمهور کافی ست و پاسخ و التیامی برای رسوایی پیش آمده و تبعات آن است!؟

به نظر می رسد این “آشنا” بازی ها در دولتِ تدبیر و امید و انتصاب دوستان و خویشان در پستهای مهم بدونِ توجه به شایستگی و صلاحیت ها؛ پدر مملکت را در آورده با این حال حسام الدین آشنا ها با اعتماد به نفسِ بالا! و بدون پاسخگویی، همچنان از عملکردشان دفاع کرده و توئیت می زنند.

همین موضوع نشان می دهد اگر مملکت درست اداره می شد با وجود پرداخت میلیاردها دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت برای واردات نهاده ها دامی، شاهد مشکلاتی همچون نجومی شدن قیمت مرغ و صف روغن و مرغ و… در شرایط کرونایی در کشور نبودیم بنابراین آیا وقتِ آن نرسیده که در سیاستِ انتصاب مریدان و دوستان به پستهای مهم و حساس، تجدیدنظر کنیم؟

اما در ماجرای نشتِ فایلِ ظریف، سخنگوی وزارت امور خارجه با قاطعیت نشت فایل از این وزارتخانه را تکذیب کرده است. مصاحبه کنندگان همچون سعید لیلاز نیز با توجه به منفعت و دریافتیِ بسیار بالای شان بعید است با نشتِ فایل، سفرهِ خود را بر هم بزنند.

ظاهره تنها یک جا برای نشتِ فایل باقی مانده و همه راه ها باز هم به یک “آشنا” ختم می شود… آشنایی که منافعی نیز در پخشِ سخنانِ ظریف داشته است…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16772
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما