• کد خبر: ۱۷۳۵۹
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۵ - : ۱۴:۰۳

“مردم از اشرافیتِ سیاسی و اقتصادی خسته شده اند”

“سعید محمد” فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نامه ای سرگشاده به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به آنها تاکید کرد “ما مدیران باید در مقابل ناکارآمدی ها و کاستیهای حاکمیتی جانب توده مردم را بگیریم و به آنها حق دهیم”.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، وی در نامه خود خاطرنشان کرده “مردم از سفره، اقتصاد و معیشت خود به شدت ناراضی هستند و این نارضایتی برخاسته از زیاده خواهی و رفاه طلبی مردم نیست بلکه در حقیقت آنها دچار تنگنا و دشواری شده اند”.

سعید محمد تاکید کرده که “مردم از مشاهده ی ریاکاری ها، تبعیض ها، بی عدالتی ها، اشرافیت سیاسی و اقتصادی، قول دادنها و عمل نکردنها و شنیدنِ اخبار روزانه فساد خسته شده اند!”.

متن کامل نامه فرماندهِ پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به شرح زیر است:”

ایام شهادت مولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام را تسلیت عرض نموده و امیدوارم عزاداریها و طاعات در شب‌های عزیز قدر مقبول درگاه قادر متعال قرار گیرد.

سعید محمد: مردم از وضع کنونی که ناشی از سیاست زدگی، باندبازی و جناح گرایی می‌باشد خسته‌اند

مطالعه ی تجربه رقابت‌های انتخاباتی در دوره‌های گذشته و همچنین وضعیت حاکم بر کشور و مردم عزیزمان برآنم داشت تا مطالبی را با شما برادران عزیز در میان بگذارم.

انقلاب اسلامی مردم ایران پیروزیِ گفتمانیِ مردمی خداباور و ستمدیده و مظلوم بر حکومتی وابسته و مستبد بود که بحمدالله در طول ۴۲ سال گذشته با وجود موانع و سختیها و دشمنیهای فراوان با تبعیت از رهنمودها و اوامر نورانی امامِ راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب و حضور پررنگ و ایثارگونه ی مردم وفادار دستاوردهای بزرگ، افتخارآفرین و درخور توجهی را به ارمغان آورده است.

در کنار دستاوردها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های به دست آمده متاسفانه شاهد مشکلات، عقب ماندگیها و ناکارآمدی هایی نیز هستیم که نتیجه ی این مسائل متاسفانه منجر به کاهش اعتماد عمومیِ مردم به مجموعه اجرایی و مدیریتی کشور گردیده است!

سعید محمد: ما از اهداف تعیین شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب شدیداً عقب هستیم

مردمی که در طول ۴۲ سال گذشته از نثار هرگونه سرمایه و ظرفیتی برای حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام دریغ نورزیده اند امروز از مدیران و مسئولان اجرایی کشور شدیداً ناراحت و گله مندند و تلاش و اقدام برای وقوع تحولی عظیم و همه جانبه جهت عبور از وضعیت نامطلوب کنونی را مطالبه می نمایند.

بنابراین کشور تحول می خواهد، تحولی که سه اصل دارد که ضرورتاً این اصول باید قابل سنجش و ارزیابی باشد.

تحولی سه گانه مبتنی بر برنامه ای دقیق و حساب شده، کارنامه‌ای موفق، قابل اتکاء و روشن بر مبنای نیروی انسانی کارآمد، طراحی و پایه گذاری شود که نتیجهی آن ایجاد ایران قوی است.

برادرانِ عزیز

ما مدیران باید در مقابل ناکارآمدی ها و کاستیهای حاکمیتی جانب توده مردم را بگیریم و به آنها حق دهیم. باید بپذیریم که وجود برخی بی عملیها، کم عملیها، دیر عملیها، سوء مدیریتها و ندانم کاریها یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد!

مردم از سفره، اقتصاد و معیشت خود به شدت ناراضی هستند و این نارضایتی برخاسته از زیاده خواهی و رفاه طلبی مردم نیست بلکه در حقیقت آنها دچار تنگنا و دشواری شده اند. متهم این وضعیت ناراحت کننده کارگزاران هستند نه انقلاب!

چشم امید مستضعفین و محرومین سختی دیده و رنج کشیده به این انتخابات است و ما باید با ارتقاء محسوس کارآمدی و و توزیع عادلانه فرصتها و امکانات انقلاب اسلامی را از اتهام ناتوانی و ناکارآمدی برهانیم.

باید این انتخابات تبدیل به یک فصل تازه و سرآغاز یک تحول همه جانبه ی مدیریتی و پا نهادن چهره های نو، گمنام، توانمند و بانشاط، همراه چهره های امتحان پس داده به عرصه حکمرانی کشور شود.

ما از اهداف تعیین شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب شدیداً عقب هستیم.

مردم از مشاهده ی ریاکاریها، تبعیضها، بی عدالتیها، اشرافیت سیاسی و اقتصادی، قول دادنها و عمل نکردنها و شنیدنِ اخبار روزانه فساد خسته شده اند!

همه توان و اراده ی ما باید صرف استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود در کشور خصوصاً جوانان با انگیزه، دانشمند، کارآمد، انقلابی اما منزوی برای ارتقاء امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی و حل مشکلات و مسائلی که گریبانگیر کشور و مردم عزیزمان شده است گردد.

ورود به منازعات انتخاباتی و زد و خورد های سیاسی به هیچ عنوان به مصلحت کشور و مردم عزیز ما نیست!

مردم از وضع کنونی که ناشی از سیاست زدگی، باندبازی و جناح گرایی می‌باشد خسته‌اند و از همه مسئولین و مدعیان توقع دارند که با کنار گذاشتن دعواها و منازعاتِ، دست در دست هم نهاده و با تکیه بر ظرفیتهای داخلی و بهره مندی از موقعیت های بین المللی، هوشمندانه وبصورت جهادی و شبانه روزی مشکلات و مسائل کشور را حل نموده و طعم شیرین زندگی مومنانه و عزتمندانه را زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کام آن ها بچشانند و بنشانند.

با توجه به نکات عرض شده میتوان انتخابات پیش رو را که در آغازین سالهای گام دوم انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد فصل مهمی در ایجاد یک تحول عظیم و همه جانبه در شیوه حکمرانی و مدیریت کشور به منظور تحقق آرمان و شعارهای انقلاب اسلامی و همچنین اصلاح رویه های اجرایی برای ساماندهی و ارائه خدمت عادلانه، عزتمندانه و فراگیر به مردم عزیز ایران دانست.

مهمترین تکلیفی که رهبر حکیم، از ما خواسته اند تلاش برای استقرار دولت جوان انقلابی به عنوان تنها راه علاج مشکلات کشور است.”.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=17359
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما