• کد خبر: ۲۱۳۴۵
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۶ - : ۱۲:۵۰

“عیسی کلانتری” فقط زبان زور را می فهمد + سند

عیسی کلانتری _ رییس سازمان حفاظت محیط زیست _ همان قدر که در مراسم های پیگیریِ حالِ خبرنگاران حادثه دیده و یادبودِ خبرنگاران کشته شده، با پاهای باز و اصلاحا “گشاد و بی ادبانه” نشست؛ در دیدار با رییس جمهور جدید ۱۸۰ درجه تغییر وضعیت داده و با پاهای بسته و مودبانه، نشست.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، سوژه برای نقدِ عملکرد عیسی کلانتری بسیار است اما آنجایی که دیدم وی به عنوان “معاون رییس جمهور” با حالتی زننده و بی ادبانه، در جمع خبرنگاران سانحه دیده از سومدیریتِ سازمانِ متبوعش حاضر شد و نشست؛ شرم کردم که او ایرانی ست و من هم ایرانی هستم…

طبق عکسهای موجود، او هم در جمع خبرنگاران سانحه دیده و هم در مراسم یادبود ۲ خبرنگار به آسمان پیوسته، با حالتی زننده، با پاهایی باز و اصلاحا گشاد نزدیک به زاویه ۱۸۰ درجه! که در فرهنگ رفتاری ما ایرانی ها؛ معنایش بی تفاوتی، بی احترامی و کوچک شمردنِ طرف مقابل است، نشست، رفتاری که موجی از انتقادِ افکار عمومی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به یک خبرنگار که به کلانتری متذکر شد از یک دولتمرد انتظار می‌رود ادب و احترام را در نحوه مواجهه با مردم رعایت کند و انتظار داریم او عذرخواهی کند، گفت:” این‌ حرف ‌های مزخرف را بعضی همکاران شما در می‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همینطور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟”

 

نوع نشستنِ “عیسی کلانتری” در جمع خبرنگاران حادثه دیده که اکثرا هم خانم بودند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت

“عیسی کلانتری” در مراسم یادبود خبرنگاران هم، رفتارش را تکرار کرد/ نوعِ نشستنِ باقی حاضران را با وی مقایسه کنید

البته تکرارِ چند باره ی این رفتار از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در چند مجلس مختلفِ مربوط به خبرنگاران که عیسی کلانتری در آن حضور داشت، این شائبه را در من ایجاد کرد که شاید اصولاد نوعِ نشستنِ این فرد اینچنین است و بر او هَرَجی نیست!

اما روز گذشته تصاویرِ دیدار وی با ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید منتشر شد که با توجه به حاشیه های اخیر، اولین چیزی که در آن جلب نظر می کرد و موردِ توجه و اصطلاحا شکارِ عکاسان و رسانه ها قرار گرفت؛ نوعِ نشستنِ کاملا مودبانه ی عیسی کلانتری در این دیدار با پاهای بسته و محترمانه بود!

“عیسی کلانتری” در دیدار با آیت الله ابراهیم رئیسی، خودش را جمع کرد و مودبانه نشست

دیدنِ این تصویر و مقایسه ی آن با تصاویرِ نشستن کلانتری در مراسم های خبرنگاران؛ شخصِ من را به این نتیجه رساند که انتقاداتِ صورت گرفته، وارد بوده و کلانتری در مراسم های خبرنگارانی که با سومدیریتِ سازمان متبوعِ وی، کشته و مصدوم شدند؛ تعمدا با حالتی از بی تفاوتی و بی ادبی به حاضران در مجلس، نشسته است.

وی اما در جلسه با رییس جمهوری منتخب، اصطلاحا سُمبه را پُر زور دیده و با رعایت ادب و اخلاق، مودبانه و با رعایت اصول اخلاقی، نشسته است.

این موضوع مرا به این نتیجه می رساند که ظاهرا عیسی کلانتری تنها زبانِ زور را می فهمد و وای بر دولتمردِ شیعه ای که برخلافِ فرمایشات و سلوکِ مولای مان علی (ع)، چنین باشد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=21345
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمود الف گفت:

    البته اصل موضوع درست است که باید همیشه و بخصوص در دیدار با خانواده یا مراسم خبرنگاران ادب را رعایت کرد ولی مقایسه این دو عکس درست نیست و نمیشود نتیجه گیری کرد، نوع صندلی و مبل روی نحوه نشستن اثر میگذارد، ایشان روی مبل اگر میخواست همانگونه بنشیند هم نمی توانست. باید نمونه هایتان با هم مطابق باشد.

  2. محمود ب گفت:

    خوش بحالت عقل نداری راحتی…

دیدگاه شما