• کد خبر: ۲۱۴۸۸
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۹ - : ۱۱:۴۱

جمع آوریِ رأی در کانالهای تلگرامی، برای مدیر شدن در دولتِ رئیسی!

اخیرا در برخی کانالهای تلگرامی، ادمین ها در حالِ ترغیب اعضای کانال برای معرفیِ اقوامشان در سامانه ی “انتخاب مدیران مردمی” و رأی دادن به آنها هستند!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، رئیس‌جمهور منتخب در تبلیغات‌ انتخاباتی اش به مردم وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، شهروندان را در فرآیندِ انتخابِ مدیران و مسوولان در دولتش، مشارکت خواهد داد.

پیرو این وعده، چند روزی‌ است که سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ی “انتخاب مدیران در دولتِ مردمی” راه‌اندازی شده تا اشخاصِ مستعد و دارای ظرفیت یا خودشان و یا از طریق افرادی که به ظرفیت‌های آنان پی برده‌اند؛ در این سامانه نام نویسی کرده و معرفی شوند، تا با شناسایی تمام ظرفیت‌های موجود در کشور، رئیس جمهور منتخب از آنها در انتخاب مدیران، استفاده کند.

 

در همین رابطه ابراهیم رئیسی در صفحه اصلی سامانه ی “انتخاب مدیران” خطاب به مردم نوشته است:” از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم تقاضا دارم چنانچه فردی با شاخص‌هایی همچون «کارآمدی، فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی بودن در تراز دولت مردمی» می‌شناسند نسبت به معرفی آنها در سامانه اقدام کنند”.

این اقدامِ رئیس جمهور منتخب اگرچه کاری خلاقانه و بدیع بوده و می تواند چرخه ی مدیرانِ “پیر” و “چسبیده به میز” در مدیریت اجرایی کشور را شکسته و راه را برای ورود چهره های جوان، با انگیزه و توانمند اما گمنام؛ به دولت باز کند؛ اما متاسفانه دیده شده که برخی در شبکه های اجتماعی در حالِ رای سازی! برای خود یا اقوام شان، در سامانه ی مدیران هستند.

به عنوان یک مصداق، در عکس های زیر مشاهده می کنید که مدیر یک کانال تلگرامی، خواهر خود را به عنوان یه مدیر توانمند به اعضای کانال معرفی کرده و از آنها خواسته نسبت به ثبتِ نامِ وی در “سامانه ی مدیران” و رای دادن به او، اقدام کنند!

این در حالی ست که با توجه به امکانات موجود در شبکه های اجتماعی، به راحتی می توان با استفاده از “رُبات ها”، تا بی نهایت رای برای فردِ دلخواه در بسترهای اینترنتی، ثبت کرد.

متاسفانه با چنین اقداماتی، هدفِ رییس جمهورِ منتخب از راه اندازیِ سامانه ی “انتخاب مدیران مردمی” مبنی بر “شایسته گزینی” و بها دادن به چهره های توانمند، نخبه، کارآمد، فسادستیز، مردمی و انقلابی؛ محقق نشده و به انحراف خواهد رفت.

بنابراین این شرایط می طلبد که مشاوران رییس جمهور منتخب هوشیار بوده و تنها به تعدادِ آرای افرادِ معرفی شده در سامانه ی مدیران برای استفاده و به کارگیریِ آنها در دولت، بسنده نکنند و نسبت به این حیله ها، آگاه باشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=21488
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما