• کد خبر: ۲۲۱۵۲
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۰ - : ۹:۲۷

آخرین آمار کرونا در جهان ۳۰ تیر

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به بیش از ۱۹۲ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش اقتصاد سالم؛بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۹۲،۲۲۸،۲۸۶ نفر، شمار جان باختگان به ۴،۱۳۳،۳۱۸ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۴،۹۲۳،۳۸۹ نفر افزایش یافته است. همچنین وضعیت بیش از ۸۱ هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

ده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا با بیش از ۳۵ میلیون نفر، هند با ۳۱ میلیون و ۲۱۵ هزار نفر، برزیل با ۱۹ میلیون و ۴۱۹ هزار نفر، روسیه با ۶ میلیون نفر، فرانسه با حدود ۶ میلیون نفر، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر، انگلیس با بیش از ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار نفر، آرژانتین با حدود ۵ میلیون نفر، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر و ایتالیا با بیش از ۴ میلیون و ۲۹۳ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22152
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما